Gå til innhold

Jordmor sa at baby hadde jentefosterlyd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ultralyd har jo to ganger vist en liten pung....

Hm...flere som opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hva jeg får.. tror det er en gutt.. hva låg fosterlyden din på da??

Skrevet

her har lyden ligget på 150 hver eneste gang den har blitt målt og her er gutt i magen 110% sikkert!

Skrevet

oki.. vet om flere som har fått gutt med den fosterlyden, men er egentlig jentelyd ja.. hadde nok stolt mest på ultralyden jeg..

hadde 146 når jeg var i uke 21, så 142 i uke 25, så 136 i uke 29, og så 126 i uke 32, så jeg tror dette her er en skjønn liten guttebaby, som har tatt plass i magen min..

Skrevet

Jeg håper det blir en liten gutt, og at Ul stemmer. Har alt klart til en liten gutt og all ting......

'Men men...blir jo glad om det er jente og :)

Skrevet

jeg tror du får gutt:-)

Skrevet

Det håper vi og ;) Har gutt fra før, og det er så lettvint :) Hehe

Skrevet

Gutten min har også "jente " fosteryld. De har forsket på dette i USA og det har sjelden sammenheng med kjønn....

Skrevet

Men har aldri hørt om noen med lav fosterlyd som har fått jente.. bare omvendt..

Skrevet

Min har jentefosterlyd, og den er ganske så sikkert en gutt! Samme gjaldt forøvrig barnets far i sin tid..

Skrevet

min hadde gutte fosterlyd gjennom hele svangerskapet.

fikk jente..

Skrevet

jeg venter 99% sikkert jente men har nesten begynt å tvile nå,,3 siste kontrollene har forster lyden vært rundt 140.

hmm..

Skrevet

Anonym: hva låg fosterlyden på da??

Skrevet

Snuppa mi lå på ca 140-145 hver gang, så jordmora som jeg gikk til til vanlig og jordmor på føden tippet gutt...men hun er på ingen måte en gutt :-)

Skrevet

Min fosterlyd ligger jevnt på 134 og har gjort det nesten hele svangerskapet,vært på 5 ul,med 3 forskjellige gynekologer/jordmødre og alle sier jente:)

Skrevet

Min har ligget på alt mellom 144 og 160 og det er ei jente.

Har vært på ultra 6 ganger.

Hvor høy fosterlyd man får er jo litt avhengig av aktiviteten på ungen når den måles...:))

Skrevet

Ville nok stolt mer på ul`en;o) Det med fosterlyden er bare en myte - har ingenting med kjønn å gjøre, men med aktiviteten til babyen når den blir målt. Min gutt hadde også "jentefosterlyd"...men gutt var han;o)

Skrevet

Når jeg var på klinikken sist rett før jeg fødte spurte jeg tre ulike jordmødre (uavhening av hverandre) om hva de trodde det ble...

jeg var sikker på gutt men ul kunne ikke si det sikkert...

Alle tre sa: det er nok en jente ser det på magen din og hører det på hjertelyden...jeg fikk jo litt småpanikk for var heeelt sikker på gutt..

Og jeg hadde heldigvis rett:)

Skrevet

Jeg får jente og har guttefosterlyd og jeg tror man skal stole mer på UL enn lyden.

Skrevet

fosterlyden har ligget på 140- 144 hver gang hos jordmor. I tilegg har vi vært på 4 UL og de har vist jente.... men vi vet aldri! For meg betyr det egentlig ingenting... men tror jeg hadde blitt noe sjokkert om det hadde kommet ut en liten gutt, tror jo nå det blir en jente :)

Skrevet

Jeg hadde mye jentefosterlyd sist gang men vi fikk gutt.

Da ante vi heller ikke hva vi ventet......selv om jeg hadde følelsen på gutt...

Skrevet

Sjokkerende at ei jordmor kan få seg til å si noe sånt! For det er kun en myte dette med fosterlyd og kjønn. Fosterlyden avhenger av aktiviteten til babyen når det måles. Dette er et faktum som fagpersonell skal vite. Hun må være fryktelig gammeldags hun jordmora di... ;-)

Skrevet

Min fosterlyd har vaert rundt den samme i begge svangerskap (150-160) - sist fikk jeg gutt og naa faar jeg jente.

Det med fosterlyd er bare en gammel myte som er blitt motbevist - og UL er eneste "sikre" maate og vite kjoenn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...