Gå til innhold

Mor flytter hvert år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til stor fortvilelse for samboen min flytter moren til deres felles barn hver eneste år. Og barnet må bytte skole nesten hvert år. Får ikke anledning til å få nære venner før mor trenger "en positiv forandring i livet sitt" og flytter. Nå flytter de igjen, denne gangen halvannen time unna der vi bor... Er så slitsomt det der! Og nå begynner hun å oppføre seg dårlig på skolen og har plutselig fått en fraværsstatistikk som skyter i været.. Hva skal vi gjøre med slikt? Samarbeid med mor har vi forsøkt i flere år...

Fortvilet stemor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville krevd omsorgen. Dersom mor ikke greier å være en stabil omsorgsperson, så må far på banen. Vil ikke mor, så kontakt barnevernet eller gå til sak. Dere risikerer å få en unge som havner på skråplanet dersom det ikke blir hanka inn nå!

Skrevet

Det er det vi ser skjer nå.. Med dårlig oppførsel, mor har et liberalt forhold til narkotika (uoffisielt, men dog), mora ble mor i ung alder, har ikke jobb og prioriterer ikke lekser og slikt...

Skolen gjør ingenting.. Må vi gå til sak? Kan vi vinne frem på grunnlag av noe slikt...?

Skrevet

Er du sikker på at du vil gå til sak? Er du sikker på at d vil ha et barn med relative problemer inn i huset fulltid? Det kan bli mye tøffere enn hva du tror. Fordi om barnet får det stabilit hos dere, og sikkert godt, så har han fremdeles en uskikket mor, fremdeles en mor med stor påvirkningskraft, kanskje til og med forsmådd fordi hun har mistet omsorgen, han har også stadig utryggheten med seg, uteryggheten det med fører å ha en slik mor. Misunnelse av småsøsken fordi de ikke har en slik mor, konflikter og atter konflikter og ingen sted å rømme, for barnet er der hele tiden, alltid.

En må være sikker på forhånd, for en kan tross alt ikke kaste barnet ut igjen. Dere kan ikke sende han tilbake til mor, om det ikke går.

• 2 uker senere...
Skrevet

Her er det far som flytter i ett. Bor sammen med en dame, en kompis, alene... Når han henter sønnen er han aldri alene med han, forskjellige damer overnatter for hver gang. Sønnen min klager over liten tid med faren, nå er det ofte faren ikke henter han når han skal. Sønnen min vil hjem vis han må være der over en helg, da ringer han gråtende å vil hentes. Har prøvd å ta opp dette med han, men får bare beskjed om at det har jeg ingenting med. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, vil det beste for sønnen min.

Skrevet

Klart de skal ta til seg barnet dersom de er bedre omsorgspersoner. Det skulle bare mangle! man kan da ikke oppmuntre en forelder til å ikke ta ansvar for sitt eget barn. Ville du gjort det med ditt eget? Latt det være hos faren når du ser hva det gjør med barnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...