Gå til innhold

Skal man kjenne liv hver dag i uke 20?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kjent noe i dag og er bekymret... pleier å bevege seg ved lunsjtider, men helt stille i dag. Er begymret for jeg går på medesiner denne uken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg kjente ikke liv hver dag før eg var 25-26 uker på vei.

Skrevet

Jeg har kjent liv hver dag fra uke 20 og jordmor sa at det skulle man :)

Det går jo i rykk og napp, da...Babye er livlig en stund, så blir det stille en stund og sånn fortsetter det.

Ta deg et glass Cola (gjerne iskaldt) eller et glass saft, skal du se det blir liv i magen :)

Skrevet

Det heter babyen da, og ikke babye.. ;) Gikk litt fort i svingene her :)

Skrevet

Er ikke nå før i uke 24 jeg har kjent liv hver dag. Før det kunne det gå 1-3 dager før jeg kjente noe. Drikk et stort glass KALDT vann - blir som oftes litt sprelling i magen av det... :)

Skrevet

ok, takk for svar alle sammen.. skal hjem og drikke litt og slappe av..

Skrevet

Nei,du skal absolutt ikke kjenne liv hver dag så tidlig i svangerskapet.Jeg er i uke 21,og har ikke kjent noe enda.Kommer helt an på hvordan ungen og morkaka ligger.

Skrevet

Hei på deg,

Må bare rette litt de som påstår at man skal kjenne liv hver dag så tidlig , for det er ikke riktig. For det første, så det er ikke alle som kjenner liv en gang før uke 24. At det er få , er det annen sak, men det er fortsatt normalt og innenfor grenser ( man begynner å kjenne liv en gang mellom uke 14 og 24 ). Andre sak at det kommer mye an på hvordan ligger babyen i livmor, om det ligger og sperker mot ryggen din, da kjenner du det ikke selv om alt er i beste orden. Om man har morkake plassert foran i livmor, gjør det også at man kan kjenne sparkene svakere eller sjeldnere. Babyer er jo forskjellige, akkurat som vi voksne, noen sparker mye og ofte, andre er litt roligere.

Både min gynekolog og jordmor sier at man SKAL kjenne livv hver dag fra uke 28, hos alle gravide. Men før denne tiden skal man ikke bekymre seg for mye om det blir en dag eller to uten spark. Så jeg ville tatt det med ro, det er absolutt for tidlig å si at du skal kjenne liv hver dag .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...