Gå til innhold

Dere som er kristne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere når det er en prest som sidestiller homofili og pedofili, slik det står i avisa i dag? Er det ikke rett og slett fryktelig pinlig at sånt kommer fra en forkynner av deres religion?

Jeg må si at jeg blir en mer og mer standhaftig ateist når jeg leser sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar kraftig avstand fra den slags holdninger. Kort og godt.

Skrevet

Nok en grunn til å fjerne kristendomen fra staten.........

Skrevet

Jeg synes det var veldig unødvendig sagt av denne presten, og tar selv avstand fra det!

Dessverre kommer idioter i alle former og fasonger, i alle trosretninger og livssyn!

Skrevet

Hei

Ville du som ikke troende ateist skamme deg hver gang noen ateister sa eller gjorde no du ikke er enig i da.....?

Skrevet

En ateist er jo per definisjon en ikke-troende og derfor ikke medlem av noe trossamfunn. Det gjør det jo litt vanskelig å komme med en uttalelse på vegne av det jeg tror (eller forsåvidt ikke tror) på.

Skrevet

Hadde vel ikke skammet meg om en ateist hadde uttalt noe så horibelt.

Mange snodige meninger blandt endel ateister.

Men hvis en av lederne i Human-Etisk forbund (der jeg selv er medlem) Hadde kommet med sånne utalelser, så hadde jeg nok revurdert mitt medlemskap!

Skrevet

Nå er jeg ikke kristen selv, men min samboer er det + hele hans familie. De har også den holdningen, og jeg kjenner jeg blir så fryktelig provosert! Det er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt.. Rett og slett mangel på kunnskap spør du meg..

Etter den episoden her skal jeg melde meg ut av statskirka!

Skrevet

Han drev og unnskyldte seg i dag. Bankers fordi han hadde fått pes for det. Var ikke så veldig til unnskyldning. Mente at han ikke gjorde jobben sin hvis han ikke stilte spørsmål ved at fadderne var homofile. Skjønner ikke at en som blir lønnet med offentlige midler får uttale seg sånn om andre uten å få sparken.

Skrevet

Denne mannen representerer ikke resten av kirkens syn på homofile, og ihvertfall ikke mitt.

Det blir helt feil at JEG skulle måtte melde meg ut av statskirken bare fordi èn mann som arbeider i kirken har gjort/sagt noe jeg er uenig i.

Tror nok han får refs fra høyere hold for denne blemma........

Skrevet

Nå er jo dette kirken og bibelens syn da, så det kom jo ikke som en overaskelse

Skrevet

Det var vel å trekke det litt langt? Det er da mange ikke-religiøse som ser ned på homofile også.

Skrevet

Nei, anonym. Da har ikke du fulgt helt med. Statskitken har årlige møter der de diskuterer ting det er uenighet om innad i kirken. Bl.a. homofile, og der har de vedtatt at kirken er todelt i dette sp. målet.

Nettopp derfor blir jeg opprørt når en ansatt i kirken utestenger homofile, fordi han ikke har rett til det. (Og selvfølgelig også fordi jeg er uenig i det han mener.)

Skrevet

Fjerne kristendom fra staten?God ide!

Gjør dere nordmenn det går du snart i hidjab og ungene dine lærer Koran i nærmeste fremtid.

Skrevet

Fjerne kristendom fra staten? God ide! Gjør dere nordmenn det går du snart i hidjab og ungene dine lærer Koran.

Skrevet

Kirken er todelt i synet på homofili, men ikke om homofile kan bli faddere eller ikke. Det er ganske klare og enkle regler på hvem som kan bli det.

En mann bæsjer på leggen, jeg er medlem av statskirken, men hva løser det om jeg melder meg ut? Skulle alle som er mer liberale melde seg ut ville det jo bare bli dommedagsprestene igjen! jeg vil heller kjempe for en mer åpen og inkluderende folkekirke som sidestiller alle uansett legning. Å gå fra å være konservativ til liberal er ikke lett, derfor er dette en langsom endringsprosess. Og det er viktig at man bidrar og gjør det man kan i denne prosessen. Norge er langt mer liberalt enn mange andre land, noe som ikke betyr at vi ikke skal kjempe videre. Men sett tingene i perspektiv her, og husk at av og til må man skynde seg langsomt.

Og bare så det er sagt, jeg støtter homofiles kamp for å bli likebehandlet med hetrofile:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...