Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jeg tenker på å ta en tur til bergen når jeg er ca 34 uker på vei. Fly fra oslo. Det burde vel gå greit det vel? noen som har erfaring?
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Sjekk dette med det aktuelle flyselskap, hvilke regler de har, og hva du evt. må ha med. Kanskje du må ha legeerklæring. Det skal stå på nettsidene dems.
Gjest Ut på tur Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Det skal gå greit, men sjekk med fly selskapet om du trenger lege erklæring. Noen krever dette etter uke 28.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Flyselskap har egne rettningslinjer for dette, saa du kan jo hoere med dem for sikkerhets skyld--men det burde nok gaa helt bra. Ha med en bekreftelse paa termin fra lege--f.eks helsekortet. Selv floey jeg fra New York til Norge i uke 34 (33+4), og det var helt greit men maatte ha med brev fra lege. Med innenlandsfly burde det i allefall ikke vaere noe problem. Paa utenlandsturene pleier vel de fleste aa si at man kan fly inntil 4 uker foer termin uten spesiell tillatelse.
tjorven 1 Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg fløy tl filipinene da jeg var 34 uker med vesle jenta. Fløy oslo-københav-københavn-frankfurt-bankok-manilla. Lengste strekket er 13 timer gikk så fint så...Er du i form er det bare å fly, husk helsekortet evt lege erklæring. Fløy hjem da jeg var 36 uker.(landet på dagen 4 uker før termin)
Solskinnsjenta Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 På innenlandsflygninger under to timer krever de legeattest etter uke 36, og tar ikke imot gravide etter uke 38. Så uke 34 burde være trygt. Du kan jo få en attest fra lege for sikkerhets skyld. Helsekortet bør du ha med deg uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå