Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141786 Trist lesning synes jeg. Vet mange er uenig, men så lenge vi har en STATSkirke bør man følge vanlig norsk diskrimineringslov
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Hvis jeg hadde fått beskjed om dette, så tror jeg at jeg hadde vurdert en annen form for "dåp". Nå skal jeg ha navnefest gjennom HEF da, så jeg har jo ikke det probemet. Men at det er mulig sier jeg bare. Gud elsker ALLE mennesker sier jo bibelen! (Ikke at jeg er kristen, men såpass vet jeg da)
ana baroma Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Husk at dette er en prest i hele kirken som har uttalt seg:) Hadde jeg kommet til en sånn prest, så hadde jeg rygget ut og funnet en annen. Og det homofile paret får jo kun støtte fra både biskop og minister, så her er det en prest som har bæsja på prestekjolen så det holder!! Jeg regner med at dersom man velger dåp i kirken, så vil man at barnet skal oppdras i den kristne tro, og da er ikke HEF sitt tilbud noe alternativ:)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Nok et bevis på at stat og kirke bør skille lag.
LynxLynx Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Kirka er dessverre untatt for loven om diskriminering. Hårreisende. Skilsmisse nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå