Gå til innhold

Æsj...

Tbgjente_Det ble ei lita tulle

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har fått infeksjon i operasjonsarret på magen etter jeg ble operert 20 mai. Regner med jeg bare vil få noe antibiotika imorgen hos lege, men det er søren ikke pent...og så svir og klør det i tillegg. Det er ikke etter ks, har termin 4 sep. men etter blindtarm operasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, sånt er ikke noe særlig!

har du fått skikkelig beskjed om hvordan du skal rense det og greier da?

håper du får noe som funker bra:) ikke noe særlig å måtte gjennom alt sånn mens magen vokser da!

Skrevet

Grønnsåpebad skal hjelpe litt, men litt vanskelig å legge magen i grønnsåpe og ikke noe særlig å bade hele meg i grønnsåpe. Jeg bare vasker det i klorhexidin nå, så får vi se om jeg får antibiotika tab og salve kanskje imorgen.

Så lenge det ikke blir værre og halve siden blir bettent så er jeg gla.

Skrevet

Jaså, du har hatt blindtarmbetennelse og blindtarmoperasjon i svangerskapet. Og det gikk bra. Jeg leste om en annen her inne som også måtte ta blindtarmen i svangerskapet. Så det kan tydeligvis forekomme og gå bra. Jeg fikk voldsomme smerter nederst på høyre side av magen i to dager, den ene dagen var helt jævlig. Det var da jeg var gravid for annen gang, for 4 år siden. Men heldigvis hadde jeg ikke blindtarmbetennelse, men jeg husker at jeg var redd for det den gangen. Mannen min viste meg null medfølelse. Jeg hadde så vondt i magen at jeg lå og grein, jeg fryktet enten blindtarmbetennelse eller svangerskap utenfor livmora eller begynnende abort. Heldigvis gikk smertene over av seg selv den gangen. Men fyfaen hvor vondt jeg hadde og hvor redd jeg var. Når jeg tenker på det i dag, blir jeg fly forbanna på mannen min som ikke kunne hatt litt mer forståelse for meg den gangen. Jeg husker at jeg ikke fikk noe trøst av han overhodet. Jeg husker jeg tenkte "hvordan kan babyen klare seg, hvis jeg må ta blindtarmen og således legges i narkose". Men nå forstår jeg at det kan tydeligvis gå bra med babyen selv om mor må ha narkose, og de kan ta blindtarmen uten at det behøver å ramme graviditeten.

Skrevet

Jada, verden går fremover så det går veldig bra å få narkose i sv.skapet. Det kommer vel litt ann på hvor langt en er kommet også...tror de helst ikke opererer i 1 trimester fordi de indre organene er under utvikling. Jeg ble operert for blintrambetennelse og hadde også en infeksjon/betennelse på høyre eggstokk....og ja, det gjør J**** vondt. Trodde det var premature rier...var ikke det, men ble lagt inn 1 uke etter jeg kom ut fra sykehuset med premature rier...kom ut sist fredag.

Skrevet

Da jeg fikk de intense magesmertene i forrige svangerskap for 4 år siden var jeg ganske tidlig i svangerskapet. Jeg tror jeg bare var 10 uker på vei. Så dersom jeg virkelig hadde hatt blindtarmbetennelse den gangen, så er det vel fare for at jeg ikke hadde hatt den lille gutten min som snart blir 4 år nå.

Skrevet

Det er ikke godt å si, men en må ikke tenke sånn da blir en helt rar i toppen. Jeg skulle egentlig opereres i jan. etter en svulstoperasjon i øret for noen år siden (prøve å fikse litt), men siden jeg var gravid...da var jeg jo bare 1 mnd ca så ville de ikke operere meg....kommer nok ann på nødvendigheten av operasjonen og hvor hen på kroppen det er og lengen du må være i narkose.

Godt det gikk bra da tross smertenen dine!

Skrevet

Å fyfaen!!!! Har du virkelig hatt svulst i øret? Hvordan artet det seg? Var det en kreftsvulst? Fyttehelvete, så skummelt å ha opplevd å ha hatt svulst i øret!!!

Skrevet

Fikk det etter en hissig ørebetennelse...det var en svulst på str. med en avlang nype...den var ikke ondartet, men oppførte seg som en ondartet...den spiste opp all beinvev i øret. Så nå venter jeg på en operasjon for å se om de kan fikse på skadene den forårsaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...