Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Så nettopp en reklame for en dokumentar på TVNorge, og fikk helt sjokk...her er programomtalen: Når barn er omsorgspersoner (A Child's Life: Young Carers) Britisk dokumentar. Jenny er ni og hennes søster Louise er 12. De har fire småbrødre og enda en baby er i anmarsj. De er sjelden omtalt - nesten usynlige - likevel er de helter i samfunnet. For på den hjemlige arena er foreldrerollen snudd på hodet. Mamma og pappa er blinde, og jentene er familiens omsorgspersoner. De har plikter og ansvar langt over det deres unge alder tilsier. Og barndommens frihet er ikke-eksisterende! Burde blitt fratatt barna og tvangsterilisert, mener nå jeg! Har ikke noe imot blinde foreldre for det finnes mye hjelp å få, men foreldre som ikke kan ta vare på barna sine kan bare pelle seg til (¤)(#&%)!!!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Synes det er litt egoistisk når det er barna som må ta seg av søsknene ja!
dama Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 fikk du med deg når den går? har tenkt å se den, men har allerede glemt når den sendes
Nit@™ Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Det er jo ikke noe problem for blinde å få barn MEN og det MEN`et er stort. Kanskje ting burde vært lagt til rette uten at barna ikluderes som hjelpepersoner. Og kanskje ikke så mange barn! Selv ett seende par hadde vel slitt med så mange barn? Greit at barna må hjelpe hverandre, store passe små osv, men ikke slik! De store skal ikke være mamma og pappa for sine mindre søsken.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 lurer på hvordan de klarte å la seg av elstemann da hun ble født.... da hadde de jo ikke søsken som kunne hjelpe.. Stiller spørsmålet siden de tydeligvis er avhengig av de elste barna for å ta seg av de yngste!
Maisie Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 De burde jo ha fått hjelp av staten, slik at barna deres fikk være barn. Nå har ikke jeg sett den dokumentaren, bare lest programomtalen. Hvis det er slik at man ikke får hjelp til sånt, og de fortsetter å få barn siden de barna de har, likevel tar seg av de andre, så synes jeg det er egoistisk, ja.
Thunderstruck Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Helt enig med deg! Foreldrene skulla absolutt ikke fått flere barn!! Sånt er barnemishandling på en måte.La unger være unger..
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Dette handler ikke om å være blind forelder. Det finnes mange blinde foreldre som er fantastiske til å ta seg av barna. Disse foreldrene her er bare rett og slett egoistiske og late. Ble illsint av reklamen, så jeg tror ikke jeg skal se dokumentaren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå