Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Ser det er mange som skriver om det men hva er det egenlig?
noralill Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Gruppe B streptokokker er en bakterie som alle har i endetarmen og noen (ca 20%) har i skjeden. Les mer på www.gbs-info.net Denne bakterien gjorde at jeg mistet i ca uke 18 i fjor - da infeksjonen medførte at fosterhinna brast og vannet gikk...
betty74 Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Ingen rutiner for å teste gravide for dette, nei. Det har vært mye diskusjon om hvorvidt man skal gjøre det eller ikke. I fjor sommer var det spes. mye snakk om dette etter at det var registrert en økning av dødsfall hos nyfødte som følge av GBS. Hvis du får legen til å ta en test, gjør det i uke 35-37. Det skal da tas en dyrkningsprøve fra skjeden. Hvis du har hyppige uvi, er det også lurt å ta en prøve.
LiKr Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Huff, det der hørtes skikkelig skummelt ut!! Ikke hørt om det før jeg.... Er det mange som bruker den pH-strips-metoden som er nevnt på nettsiden (nett-adr som lå lenger opp i tråden her) ???
betty74 Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Jeg bruker den metoden, ja. Legen min vet jo ikke hva han skal gjøre, så det er eneste måten jeg kan føle meg nogenlunde trygg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå