twoboys & a girl Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Noen som vet om det har noe å si om man tatoveres når man er gravid? i utlandet?
Serial mom Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Vil ikke tro det,men vær veldig nøye på hvilket sted du velger,hygienen og kompetansen er sikkert ikke tipp topp alle steder. Dessuten er det litt uheldig med en fersk tattoo i sterk sol(dersom du skal til syden e.l),den skal holdes tildekka de første ukene,eller i det minste smøres med skikkelig sunblock,slik at den får tid til å gro skikkelig,og sånn at fargen setter seg ordentlig. Tror jeg ville tatt den hjemme i Norge,på et studio med en kjent/velrenomert tattovør. Mange steder i verden dem er flinke,altså,men på typiske chartersteder kan du finne litt av hvert.... Den skal jo være på kroppen din for all fremtid,så vær nøye!
varg veum Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Man ska ikke tatoveres når man er gravid... ehh å spes ikke i utlandet..hehe
twoboys & a girl Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 Vet det med sol, har en liten en fra før. Tenkte å ta i Bulgaria like før jeg dro hjem.
Serial mom Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Hadde ikke villet ta i syden uansett,stoler ikke på de folka som holder på i sånne sjapper! Om gravide ikke skal tattovere seg,så utgår vel hele problemstillinga uansett,men du vil sikkert ha en senere,og da hadde jeg valgt Norge,eller i det minste et land i europa med strenge hygieneregler. Vil tro det er pga infeksjonsrisikoen man skal unngå å tattovere seg da,som Gravidfrid sa. Ta en tlf til ei attoosjappe for sikkerhetsskyld,de vet reglene(og en tlf til legen,kanske!) Vær skeptisk!
twoboys & a girl Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Er det, men er såååå lei av å ikke få lov til noe nå når jeg er gravid.... furte.... Det er hardt å være på topp. Får vente da, for vil ha flere.
twoboys & a girl Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2007 Forresten takk for svar alle sammen:)
Serial mom Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Du kan jo få en sånn sticker-tattoo,ha-ha! ;-p Jeg har en god del tattoveringer,og jeg må inrømme at jeg angrer ganske ofte.... Men men,ikke noe å gjøre med det. Er uansett blitt så vant til at dem er der,så når folk kommenterer de er jeg nødt til å se nedover armene for å finne ut hva det er de snakker om,ha-ha!
twoboys & a girl Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2007 Guttungen har en del tattoveringer, får låne noen av de. Hehe Har bare en liten en nede på ankelen, glemmer at jeg har den der i blant. Forsikkerhets skyld venter jeg til en annen gang med det. Men skal i hvertfall dra til Bulgaria om to dagen, bursdagsgave fra typen:)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Du bør vel også tenke litt på hvor på kroppen du tar dem. Det er jo noen steder huden strekkes litt ekstra under et svangerskap pga vektøkning osv ... kanskje greit å vente til alt er tilbake til "det normale" før du tar en? Kjipt med en skikkelig slapp tattis... Og ellers er det jo som de andre sier ... det er alltid en infeksjonsfare, og en ekstra sådan i utlandet (noen land mer enn andre...)
*stolt mamma 2 prinsesser* Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 jeg kjenner en som tatoverer, det er han som har gjort mine. han sa det at han ikke ville gjort det på en gravid dame. det er ikke forsket så mye på det men er visst noe med at blekket å slik kanskje ikke vil sette seg fint på kroppen. husk at kroppen også forandrer seg når man går gravid og er ikke sikkert tatoveringen blir fin etter graviditeten. han anbefaler alle gravide å vente til etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå