Gå til innhold

hvor kjøper dere lammeskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gjør dere noe med det før babyen får det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøpte mitt på IKEA jeg, til 350 kr. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det før jeg begynner å bruke det, er vel ikke så lurt å vaske i maskin???

Skrevet

Den kan vaskes i maskin på ullprogram, men kjøp lammeskinnshampoo, det bevarer det bedre.

Skrevet

Vi kjøpte til førstemann på Nøstebarn. Det er ikke kjemisk behandlet. Pakket det ut og hang det til lufting...

Ikke vits i å vaske det før det tas i bruk. Hvorfor?

Skrevet

Tenker dere å bruke disse skinnene i vogna til vinteren - eller hva er "bruksområdet" til disse skinnene?

Skrevet

jeg skal bruke teutonia-posen min. Den kan åpnes og brettes ut :-)

Skrevet

kjøpte vognpose i merinoull hos goingen.no . Den kan "åpnes" helt, dvs den øverste delen kan tas av slik at det blir to deler.. Flink å forklare? neei =P

Skrevet

sto bak ei i kassa på smart-club som handla lammeskinn og hun betalte 150 kr stk. for de, så jeg tror jeg skal kjøpe der!:)

Skrevet

Kjøpte d på Simo barneutstyrsbutikk...kostet 250 kr...

Skrevet

Gutten min sover på det i senga si om natten. Hver natt i snart to år... Deilig, lunt og varmt. Trenger ikke bekymre oss for om han sparker av seg dyna. Holder seg likevel varm.

De korte hårene på babyskinnet er klipt slik for å regulere barnets temperatur. Dermed kan du bruke det om sommeren. Det blir som ullundertøy - transporterer vekk svetten og tilfører luft. Altså IKKE klamt og varmt., som man kanskje skulle tro.

Nøstebarn og noen andre butikker, selger ubehandlede skinn. Disse er ikke kjemisk vasket eller farget, og irriterer dermed ikke potensielt sensitiv hud, eller inneholde stoffer som ikke skulle være bra å puste inn (dere har vel alle vært på renseri og kjent den "giftige" lukta?). Skinnene har ivaretatt ullas lanolin, som gir den sine gode egenskaper.... (I could go on and on...)

Langhåra saueskinn har jeg og hatt, men det funker ikke på samme måte! Dessuten irriterer de lange hårene barnets ansikt, og jeg synes det er ekkelt om barnet får det i munnen eller skulle snu seg og havne på magen i en slik jungel.

Har hatt et behandlet og farget IKEAskinn i sportsvogna enkelte dager på høst/vår, men pledd over, når gutten har ligget der med ytterklær og sko. Ellers synes jeg disse funker best i en god stol eller sofakrok - ikke til å sove på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...