Gå til innhold

vintersol og prinsesse vilikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser du har en del maserier. defor tenkte jeg at jeg kunne spørre deg. jo mer jeg leser om maserier. jo mer sikker blir jeg på at det kanskje er det jeg har. men er bare 34+1 er det noe å kontakte føden for tror du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, etter uke 34 så stopper de det som regel ikke, dersom du er i gang med fødsel. men dersom du ikke har åpning etc, så kan det hende de gjør det likevel!

har du som intense smerter i korsrygg/nedre del av magen, som menssmerter, lissom? og smertene kommer som en bølge, først trekker de seg opp,og så dabber de sakte av?

da er det nok maserier, og jeg ville definitivt ringt føden!

Skrevet

ja det er akkurat sånn det er. det kommer for det meste når jeg er i bevegelse/ står oppreist. når jeg legger meg ned og slapper heeeelt av, så roer det seg etter en stund. noen ganger har jeg fått noe så inn i h*** vondt helt nede i magen.rett over skambenet. kjennes ut som om noen tar tak og kniper til. så blir magen steinhard. men det varer bare i max et halvt min hver gang. men det gjør så vondt at jeg ikke klarer å stå på beina.

Skrevet

ring føden.

da får du en ctg-registrering, og dersom de registrerer rier, så kan du diskutere med dem om det er noe du skal gjøre med det.

er jo aller best for baby å bli i magen din noen uker til enda..

Skrevet

har ikke kjent noe foreløbig i dag da. har hatt dette siden før helgen. men hadde kanskje vært lurt å dra ned på føden så får de ihvertfall sjekket om jeg har åpning eller ikke?

Skrevet

problemet med den ctg'en er at da sitter jeg jo lenge og slapper av, så da kommer det ingenting. det skjedde forrige gang jeg var nede. og selfølgelig med en gang jeg reiste meg igjen, kom det tilbake

Skrevet

det er ikke sikkert de vil sjekke om du har åpning,

det ville de ikke med meg da jeg var i uke 33, av frykt for å sette i gang noe. men tror de har litt forskjellig praksis på dette rundt om kring, så ta en telefon og hør hva de sier du!

du KAN også ha opplevd intense luftsmerter/diare eller hard avføring, det kan kjennes litt sånn ut når hodet har festet seg!

men ta en telefon du, og hør med dem! la meg høre hvordan det går med deg!

Skrevet

hehehe, huff, ja, jeg kjenner meg igjen i den ctg-problematikken! er noe med de sykehussengene altså! de roer deg ned! kanskje fordi en føler seg trygg?

men fortell det, og fortell resten du har sagt her på telefonen, og hør hva de syns.. bedre å være føre var.

jeg er alt for dårlig til å ringe og høre om ting selv, og nesten fått kjeft fra legen på føden pga dette!

Skrevet

ok. de sjekket åpning forrige gang jeg var inne. (uke 32) ok. da ringer jeg . tusen takk for at du tok deg tid til å svare.

Skrevet

skulle da bare mangle:)

de sjekket modning forrige gang? ja, da gjør de sånt der du er da, her ville de ikke.. håper jordmor kan gjøre det til fredag da, nå er det jo ikke noen fare for noe som helst her lenger.. hehe

spent på å høre hva de sier jeg nå!

Skrevet

sån da har jeg ringt. hun mente det ikke var nødvendig å komme ned siden det var rolig nå. måtte bare ta det med ro. og ringe igjen om det ble mer intenst.

Skrevet

om det hjelper å slappe av litt og sånn, så får du heller gjøre det da!

godt å ha snakket med de, er det ikke? føler seg litt tryggere da.. kan jo være at du kjenner det de snakket om som "rundt uke 33-symptomene" på føden her da.. at kynnere og alt intensiveres, fordi baby er i en overgangsfase.. sparkemønster forandrer seg ofte, baby kryper nedover osv..

Skrevet

jo er godt å ha snakket med de. og så vet jeg at om det blir verre, så skal jeg ringe igjen. og da kommer jeg til å gjøre det med en gang.

Skrevet

men det er likevel litt frustrerende. håper ikke jeg skal gå sånn som dette i 6 uker til. sambo er på sjøen så jeg er helt alene her. klarer ikke å lage middag, pga at jeg ikke klarer å stå oppreist lenge nok til å lage en kjapp middag en gang. vondt å gå i butikken osv.. men men "bare" 2 uker til han kommer hjem nå

Skrevet

uff, er ikke noe godt med disse pendlermennene!

vet hvordan du har det, da min har tilbrakt mesteparten av siste halvåret i skottland. var veldig deilig å få han hjem igjen!

bekymringer blir lissom litt ekstra store når man er alene også..

men la nå husarbeid være husarbeid osv.. har du prøvd ut disse "velbekomme"-middagene? de er helt glimrende... og de er faktisk skikkelig mat også!

levde på en del sånt sist mannen min var ute.. hehe.. og kalkunpølser..

og masse masse frukt. satt ved kjøkkenbordet og delte de opp i masse biter, la i bokser, og hadde naturell youghurt til.

så når jeg var sulten eller fysen, bare plukket jeg de typene frukt jeg ville ha, blandet i litt youghurt og koste meg:)

du har ikke noen du kan invitere over til å stelle litt for deg da?

veldig mange er egentlig utrolig glade for å kunne hjelpe til litt..

jeg inviterte jenter fra klassen som bodde langt hjemmefra og hadde hjemlengsel jeg.. fordi de bodde på knøttesmå hybler og jeg bor i hus, så hadde jeg bedre plass og har det koseligere.. de var bare sjeleglade for å kunne spise hjemme hos og sammen med noen.. og så ble det både hyggelig og sosialt, og jeg fikk hjelp med mat og oppvask:)

Skrevet

hmm... får prøve de middagene. er ikke så lett å få folk ut hit. bor en times kjøretur fra venner og familie. men neste uke tenkte jeg å reise inn på hytten. alltid godt å bli vartet opp av bestemor. : )

Skrevet

ja, best å være i nærheten av noen også, sånn jo nærmere slutten en kommer! siste uteturen til mannen min, så fikk jeg streng beskjed om å komme hjem til mor jeg.. hehe. (hun bor ca 2timer unna meg, og jeg kjører ikke bil) hun ville ikke ha noe av at vannet skulle gå oppå fjellet,, hehe

de middagene er rett og slett geniale! Og for å spare krefter og kropp, er det jammen verdt å bruke litt penger på ferdigmiddager, altså! Fant ut at det egentlig ikke blir så mye dyrere likevel, når en lager til bare en!

vet du, en times kjøretur er ikke SÅÅ langt. det prøver jeg å si til mine venner iallefall... mange som pendler lengre enn det til jobben daglig..

prøv å ikke være så beskjeden, og be om å få besøk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...