LegallyBlond Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Lurer på å investere i en bæresele/sjal/slynge, ser komfortabelt ut og merker at med nyfødt og 2-åring kan det være greit å ha hendene fri av og til...=) Har en Babybjørn etter storebror, men liker ikke å ha barnet for lenge i den og ikke kan man (ikke jeg iallefall...) amme barnet i den heller... Har sett litt på ulike bæresjal, men det ser jo så komplisert ut å feste på seg, ser ut som ringslynger er litt lettere å bruke - stemmer det?? Synes maya-wrap ringslynge så veldig ok ut. Følger det med bruksanvisning når man kjøper den, og forklarer den de fleste måtene å bruke slyngen på? Glad for alle som kan dele erfaringer om denne slyngen eller evt. andre alternativer
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har maya wrap og er veldig fornøyd, men det er en del jobb å lære seg å bruke den. Sånn sett kan du like gjerne kjøpe et sjal. Det jeg er mest fornøyd med er at den er rask å få på seg ved behov, og rask å få av igjen. Dessuten elsker sønnen min den. Jeg har brukt den til ham siden han var 3 uker Mange bærestillinger og fin bruksanvisning (på engelsk).
LegallyBlond Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2007 Går det greit å bruke når man først har lært seg bruke den? Er det lett å gjøre feil i begynnelsen? Vil helst ikke miste babyen utav...
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har ikke hatt noen problemer, men fikk hjelp av pappan de første gangene Jeg har så langt ikke vært borti bærestilling hvor det er lett å miste, men så er jo knøttet bare 4 1/2 mnd da. Hoftebæring er sikkert mer krevende, men da er jo gjerne barnet større også da.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Du kan jo forresten også få tips på tettinntil.com, der har de erfaring med alle mulige typer bæredingser
Ella i farta Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har prøvd maya wrap og den er veldig fin...men sjal/elastisk sjal er jo veldig avskrekkende for mange litt uten grunn...jeg kjøpte en moby wrap, et elastisk sjal og etter et par timer hadde jeg absolut teken...det er vanvittig komfortabelt med elastisk sjal for deg, fordi du "har på deg" babyen...blir som en genser nesten:) Et elastisk sjal kan du ha på deg hele dagen og ta babyen inn og ut, mens et vevd sjal må du knyte på nytt hver gang og det krever litt mer presisjon... Kom deg inn på tett inntil og be om råd der:) Men jeg ville tatt elastisk sjal om jeg var deg...får en moby wrap til 400 kr og det er veldig billig i sammenligning med mye annet av bæretøy. Et annet alternativ er en mei tai..den kan brukes lenger, men er ikke så lett å amme i osv...som maya wrap og moby. Du får kjøpt moby på www.dotedot.com (f.eks)
LegallyBlond Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2007 tusen takk for svar begge to, skal sjekke litt til og ta entur på tettinntil.com =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå