Tessmams Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 vi er mange foreldre i bhg til snuppa som reagerer på dette, når foreldrene henter de i bhg foreldra er 50år men har ikke noe med aldren å gjøre, men ungene går i bilen, de sitter ikke i setet omd e sitter i stete er de ikke fast., de driver å hopper frem å til bake i bilen. å det er det mange som reagrer på.men de har blitt snakket til men de bryr seg ikke jeg syns det er sykt at de ikke har ungene sine fast i setet, ungene er 3 år. hva syns dere? går det ann å snakke med purken om det, å høre om de kan ha kontroll der ell noe, huff
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 kanskje de forstår alvoret hvis de får en bot for manglende sikring? Det går jo an å ringe inn en bekymringsmelding til politiet.
Tessmams Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2007 ja men er jo fælt da, kan jo ringe politiet å høre da.. huff
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Men tenk så fælt hvis det skjer en ulykke og dere som har sett hvordan barna er "sikret"ikke har forsøkt å gjøre noe? Du kan jo også slå deg tilro med at dere har snakket til foreldrene, men jeg vet ikke om jeg hadde fått ro. Det er jo dessuten langt fra sikkert at politiet gidder å bry seg, men kan jo være verdt et forsøk.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 litt på kanten: det fantes ikke sikring i bilen når jeg var barn, ingen hadde hørt om det, vi lever da i dag vi også!!! Nå må vi ikke bestemme hva andre vil gjøre osv, men det er jo ikke noe særlig at de ikke fester fast barne i bilen da, nå når vi har slikt utstyr. bare si det til dem helt til dem blir lei av maset deres.
sunday Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Barn skal og må sikres i bil, jeg kjører ikke en meter uten sikring, tullemor på 6 år buker sete (pute med ryggstøtte) og storesøster på 12 år bruker pute (liten og spinkel). Og nå er jeg over 40 år og hadde selv barnestol (en rød en med ekstra belter) da jeg selv var liten SÅ det så. JEG ER HELT ENIG MED DEG
Pysa Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 dette er det dummeste argumentet jeg har hørt på lenge: vi lever da i dag vi også!!!! nei, mange lever IKKE, fordi de DØDE som en følge av at de ikke var sikret i bilen
Tessmams Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2007 jeg har snakket med purken nå. så vi skal bare ringe når vi ser det.
Elvis_79 Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Det er lovfestet att sikre barnen i bilen, du kan bli av med lappen hvis du har ungen din løs. Jeg hadde først snakket med de og etter det ringt politiet.
Tessmams Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2007 bra noen er enig.. jeg drar ingen vei uten uten ungen er sikret
Tessmams Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2007 DET NYTTER IKKE Å SNAKKE MED DE DA, TROR DU IKKE AT FOLK HAR GJORT DET???
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 var ikke det jeg mente heller da at vi ikke skal sikre barna våre, men jeg ville bare si at jeg og mange flere på min alder ikke hadde bilstol og at det gikk bra, mener at alle burde sikre barna sine jeg også da
Elvis_79 Skrevet 21. juni 2007 #14 Skrevet 21. juni 2007 UNNSKYLD AT JEG SVARTE PÅ INNLEGGET DITT, DET SKAL IKKE SKJE IGJEN!!!!!
kromis Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 Hva som var vanlig da vi var små, er ikke vanlig i dag. Feks. ikke bilseter og at det var helt normalt å røyke inne med barn løpende rundt seg! (mange døde unødvendig og bare se hvor mange som er allergiske i dag eller har astma pga passivrøyking) Jeg har sett ett program som handlet om sikring av barn i bil, de testene der de viste testdukker som IKKE var sikret bilen var ikke et pent syn. Grunnen til av vi som evt ikke var sikret i bilen lever i dag er ene og alene at foreldrene våres ikke var utsatt for ulykke med barna sine løse i bilen. Det samme gjelder egentlig løse hunder i bilen. En hund på 20-30 kg får en vekt som en elefantbaby i en frontkollisjon. Ikke så morsomt å få den i bakhodet! Du gjør lurt i å ringe politiet nestegang du ser de løse inne i bilen, bedre å ha gjort det en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå