Gå til innhold

Vil IKKE starte diskusjon.. Men hva er galt med våtservietter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett en slik diskusjon før.. nå har jeg ikke vært så mye inne her på dib heller da...

Men er det noe "farlig" med det da? Jeg bruker det på vesla jeg...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også det, men noen typer er bedre enn andre. Flere merker inneholder allergifremkallende stoffer og hormonendrendre ingredienser.

Skrevet

Nå startet du helt sikkert en diskusjon selvom du ikke ville.. hehe ;)

Jeg bruker våtservietter selv jeg.. Synes det er en super kjekk ting!

Skrevet

Det er vel mest "fy fy" pga disse parabenene. Men vi bruker våtservietter uten parabener. :)

Skrevet

Og hvilke våtservietter er bra da? Jeg skal handle etterpå..

Jeg har brukt alle slags jeg tror jeg... Trodde det var helt trygt jeg:-s

Skrevet

Våtservietter er farlig, man kan visst utsette barnet sitt ...muligens for kreft har jeg hørt.

Dessuten er du en dårlig mor om du bruker det...men om du skulle bruke det må du se å få kjøpt riktig merke...tror det eneste som er godtatt av dib-klanen er coop sine...hoho

Skrevet

Noen er tilsatt en del tilsettningstoffer som ikke er helt bra.

Bruker også våtserv. jeg. Alt med måte er mitt motto

for en del år siden var mega sine xp servietter best i test i foreldre & barn. De kom dårlig ut i år, så det forandrer seg fort.....

Skrevet

He he håper alle har ironien i god behold he he

Skrevet

Prøv å google ordene "våtservitter skadelig", så kommer det kanskje opp litt info. Snupp tåler ikke våtservietter, blir ildrød i rumpa av det, så vi sverger til vann. :o)

Skrevet

Generellt er de billige merkene bedre. Coop har vært de beste men tror det er en annen type som vant en test nylig (first price eller noe sånt).

Verstingene er pampers, libero, og andre "kjente" merker!

Skrevet

Trodde ikke noen våtservietter var godtatt av dib-klanen jeg... Mesoft og vann, ellers er det på hue og ræva ut.

Skrevet

Jeg bruker ikke våtservietter på minien min.

Men det er fordi jeg mener at det er unødvendig å bruke servietter med stoffer som trekker inn i huden hans og som man ikke vet hvilken virkning de vil ha på lang sikt.

Det er allerede nok par som sliter med å få barn nå til dags. Parabener er bevist at har hormonforstyrrende effekt, og kan føre til nedsatt sædkvelitet på gutter f.eks.

Selv bruker jeg mesoft kompresser (engangsgaskluter) som jeg har litt vann på, eller litt olivenolje/babyolje og vann. Funker like bra, og er mye bedre for de små...

etter min mening...

Skrevet

Jeg bruker når vi er på skogstur og sånt, men er skeptisk til daglig bruk. Man vet jo ikke hva slags virkning kjemikaliene kan ha, men det er mest sånn føre var da :)

Skrevet

ok, de jeg har brukt.. haha, i den tro at de måtte være bra..

Skrevet

De inneholder stoffer som ikke er bra for små barn, blant annet hormonendrende stoffer. Særlig for gutter kan dette være skummelt da man ikke vet hvordan det vil påvirke f.eks sædkvaliteten, siden den nye "våtserviettgenerasjonen" ikke er voksen enda. Men kan jo være at de kommer om 20 år og sier at det ikke var farlig allikevel.. disse forskerne ombestemmer jo seg hele tiden. Men jeg vil ihvertfall unngå dette til mine gutter, synes det er så lett med klut og vann, og de få gangene jeg har brukt våtservietter på tur så har de blitt kjempesår i rompen.

Skrevet

Våtserivetter er ikke farlige. Men er man av den engstelige typen bruker man coop sine (som for øvrig er så tørr at man må gni skiten av) eller man bruker vann.

Skrevet

jeg bruker det på mine og aldri sett no galt..de er heller aldri røde i stumpen

..

Skrevet

Våtservietter er jo bevist skadelig for barnets hud. Til og med coop sine er til en liten grad skadelig, ved bruk hver dag, grunnen er at de inneholder sitronsyrer.

Det som er mitt problem er at jeg rett og slett ikke skjønner hvor vanskelig det kan være å vaske rompa med vann og klut? Eller, henge rompa over vasken å vaske med rent vann? Alle i Norge har da bad med innlagt vann. Huset generelt for den del. Rompa blir renere med vann, og jeg vil tro det føles bedre for barnet også. Jeg bruker våtservietter kun på fingrene når vi kjører bil og tulla blir klissete av epler, sjokoldade osv i det vide og brede. Aldri på rompa eller i ansiktet.

Men, så er jo jeg ganske lite perfekt, siden _jeg_ har snudd bilsetet til tulla mi, og hun er 2 år!! Guri, vi er alle fæle foreldre på hver vår måte.

Skrevet

Libero er faktisk best i test! I lag med de du får på rema 1000 til 15,- pakken (beige pakker). Refererer til test i år i foreldre og barn.

Skrevet

Så stapper hun fingrene i munnen etterpå, og får alle de skadelige stoffene i munnen i stedet for?

Skrevet

Derfor jeg bruker coop sine med sitronsyre. Sitronsyre er ikke veldig farlig å slikke på. Smaker ganske ålreit.

Skrevet

Nå er det noen år siden jeg brukte våtservietter, men jeg brukte de på tullemor når hun hadde bæsjbleier - følte det var mer hygienisk enn klut og vann (som jeg følte aldri ble ren nok) ellers brukte jeg klut og vann.

Skrevet

Også jeg som nettopp kjøpte sånn 2 for 1 libero våtservietter...

Jaja.. jeg får vel bli flinkere til å vaske henne med klut og vann, og ikke bruke serviettene så ofte.. Jeg som syns det var sååå lettvint..

Jeg har brukt en type, billig sådan.. og som en annen skrev her.. da kunne jeg likesågodt ha prøvd å vaske henne med tørt håndkle..

Hun har ikke vært sår på rumpa.. Jo, en gang.. men det var sopp..

Skrevet

Nei, men det er vel litt andre stoffer også i våtserviettene som sikkert ikke er beregnet på innvortes bruk.

Skrevet

tror bare du kan bruke de,jeg bruker de helst når han har bæsja,for s slik at jeg bare rtørker bort bæsjen og vasker med vann etterpå,ellers bruker jeg de på tur....

Så lenge hun ikke blir sår tror jeg ikke det gjør noe,men selvfølgelig alt med måte,noen har med sart hud en andre og blir såre av disse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...