Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 "6-8 dager etter eggløsningen graver egget seg ned og begynner å utskille hCG (humant chorion gonadotropin). Dette hormonet stimulerer Det gule legemet til å øke progesteronproduksjonen og å leve videre utover sin vanlige lengde. Denne økede progesteronproduksjonen kan hos mange ses ved at basaltempen stiger enda et hakk - altså enda mer enn den steg rett etter eggløsningen - og endel kan på den måten se allerede ca en ukes tid etter eggløsning at man muligens har blitt befruktet. Ca to uker etter eggløsning vil mensen utebli, og de fleste vil da teste positivt." (www.pernille.no) Mange som har merka at temp stiger en uke etter el, en uke før ikm, og vært gravide? Hadde el i forrige uke, og de to siste dagene har tempen vært høyere. Hehe, må le hvordan man virkelig leter etter alle mulige symptomer på graviditet. Er jo tross alt bare en snau uke til man kan teste, men det er søren meg lenge nok;)
♥Tullerusk♥ Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 hei..du kan ta en titt på charten min http://www.fertilityfriend.com/home/1a0920 Her sier fertility friend (som siden heter) at jeg hadde EL på dag 17 i syklusen min...Er nå 8 dager etter antatt EL... Må si at jeg har en følelse at dette stemmer nå, men er ikke helt sikker...Har aldri planlagt en graviditet så dette synes jeg er spennende...Vel så langt...Men selvsagt kan følelsen min være feil..=o) Kan jo se at tempen min har holdt seg veldig stabilt etter EL...Snodig...=o) har ikke sett en sånn Cart før, tror jeg...=o) Men tror det kan være noe i det hun har skrevet ja..At man kan se at det skjer noe i kroppen..=o) Lykke til...=o) Klem@
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå