Gå til innhold

Dere som har eller planlegger to tette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge mellom har dere mellom bebisene, eller planlegger å ha mellom dem?

Vi skal ha tre barn, og har en liten tass på 2,5 mnd nå. Vi har lyst å ha dem tett, men vet liksom ikke helt hvor tett.

Men har lyst å være ferdig å amme gutten nå før jeg får ny. Hva anbefaler/tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg selv kunne tenke meg å begynne å prøve igjen neste år på disse tider. Snuppa blir et år i februar igjen. Tenker at hun kan være fylt to år før hun blir storesøster :) Men vil ikke ha noe mer enn 3 - 3,5 år mellom:)

Skrevet

Jeg har 19mnd mellom (ikke planlagt slik)

Var utrolig tøft de første 6mnd, men nå går det så bra!

Skrevet

Vi har 15 mnd mellom vaare og vi planla aa faa det tette.... Syns det gaar kjempe fint, men det kreves litt ekstra i begynnelsen...

Skrevet

har tenkt at vi skal begynne å prøve igjen når han fyller et år ca. Blir sikkert hektisk de første mnd når det kommer ny bebis, men det går seg til. Håper bare vi får en like snill en som han her, og at han her fortsatt holder seg like snill når han blir større ;)

Skrevet

Hehe...

Min første er en turbo! Har bestandig vært sånn... Full rulle dagen lang! Minsten er så stille og rolig stakkar! Hehe, er bare her liksom

Skrevet

Håper på tre rolige vi da ;) hihi, men kan tenke meg at hvis den som kommer nest nå blir turbo, så blir det litt travlere enn det jeg ser for meg ja. Er bare vandt med en rolig en jeg. Aner ikke hva folk snakker om at å være småbarnsforeldre er noe stress ;) hihi.. vi er heldige

Skrevet

Ja da er dere heldige! Vi har ingen som misunner oss, for å si det sånn :-o

Skrevet

Vi har snakket om å prøve på til en til i neste mnd. Går det på første forsøk så blir det litt under 2 år mellom de.

Vil bli ferdig med å få barn, så vi satser på å få de tett. Har bare planer om 2. Men hadde egentlig bare planer om 1 når jeg gikk gravid med sønnen vår. Gutten vår er et rolig og enkelt barn, så håper nestemann blir det også....hehe

Skrevet

Vi skal ha en 14/15 mnd mellom våre, Går nesten fra den ene permisjonen til den andre, Vi tenker som så at vi vil ha søsken til sønnen vår fordi vi alltid har hatt stor glede av engne søsken + at vi ønsker å bli raskt ferdig med bleieskift og småbarnsperioden. Tror det er enkler med jevngamle barn på sikt mtp behov for opplevelser på fritid etc, dette av erfaring med egnge søsken, hhv 10, 8 og 2 års aldersforskjell.

Skrevet

vi har 16 mnd mellom våre, og det er planlagt! Kunne blitt 13-14 mnd for satt ikke på første forsøk heller.

Det ble bråbestemt da vi visste vi ville ha søsken, og ikke så mye mer enn 2 år mellom. Men ville også være hjemme med henne minst 2 år, og pga at jeg trenger inntekt så ville det enten bli flere år mellom, eller så måtte vi hoppe i det for å gå rett i ny permisjon. Så da ble det sånn ;O) Ikke angret et sekund og det går kjempefint! Det har selvfølgelig sine stunder, men allerede har de stor glede av hverandre!! Største fyller snart 2 år, og minste er 7 mnd om et par dager :o)

Skrevet

hei.

vi har 2,5år mellom våre to. synes det er akkurat passe. har en datter på 2,5 og en sønn på 6uker.

så fint navn sønnen din har forresten. har han noe mellomnavn el? min heter Tord Andreas, og min datter heter Siril Aurora

Skrevet

men då får du sånn engangsutbetaling da når det blir neste permisjon? Lurer på hva jeg skal gjøre med hensyn til jobb. Vi holder på å flytte, så jeg må si opp jobben min. Er ikke sikkert jeg får ny jobb så snart da. Syns det er litt lite å leve på den engangsutbetalinga når vi har 2 mill i lån....

Skrevet

her er det 13 mndr mellom gutta. Der et hektisk i perioder, men de koser seg veldig sammen.

Skrevet

Han heter kun Tord. (nydelig navn ja ;))

Men hvordan fungerer det når man går fra en permisjon til en annen da? Får man samme utbetaling som man fikk med førstemann?

Skrevet

Når har ikke vi to tette (enda, men ønsker), men jeg har lest meg fram til at hvis man går rett ut i neste permisjon, så får man samme utbetaling som med førstemann. Så lenge man har jobbet 6 av de siste 10 månedene, så får man det, og permisjonen regnes som jobb.

Skrevet

jeg fikk ikke det! Fått 80% av de 80% jeg hadde første gang... Kan trygt si det ikke er fett, men det går. Bedre enn ingenting.

Hvor har dere lest det? Jeg har også lest det her inne, men TK hevder de har rett...

Skrevet

NAV heter det nå, ja... ups

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...