vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Sønnen min på 2år, er helt spinn vill på kvelden. Får ham ikke i seng... Det er på samme måte om han sover på dagen, eller ikke... Var noen som tipset meg om innsovnigstabletter fra lege. Noen som har vært borte i det?
<3 storefis&lillefis <3 Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 jeg vet om en pappa som er lege som gir det til sin sønn, han er snart 3 og helt turbo.(de har tvillinger). Har ingen formening om det selv egentlig, det får være opp til hver enkelt familie og vurdere.. Men han er jo lege da, så kan jo ikke være livsfarlig hvertfall....?! Ville hørt med fastlegen jeg=)
Tuttalutta Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 da hadde jeg heller prøvd Valleregan eller Phenamin.
may-mom-05 Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Vi fikk utksrevet vallergan (flytende) da jenta vår var 1 mnd., for hun slet så mye med en nakkeskade etter fødselen, og var omtrent umulig å få til å sove (eller spise). Så for at vi skulle få sove og ikke bli totalt utslitte til hun fikk behandling, så fikk hun det da. Det var kun èn kort periode. Nå er hun 2 år og forsåvidt fri for nakkeskaden, men vi sliter noen ganger med å få henne til å sove og hun plutselig snur litt på døgnrytmen. Så i nødstillfeller(!) kan hun få det i dag òg. Men det er ikke for ofte selvsagt. Vallergan er hverken vanedannende eller "farlig". Men noen leger er ofte helt i mot å gi små barn noe "å sove på". Men så lenge middelet ikke skal brukes langvarig, og ikke er direkte skadelig, så ser jeg ingen problemer med det - så lenge det ikke blir en vane. Vi kan jo alle slite med søvnen enten vi er store eller små, og da kan det være godt å få litt hjelp mens det står på, så man ikke blir helt ødelagt. Tror at det er veldig to-delte meninger om akkurat dette temaet, enten er man for det eller totalt i mot .... ?
ScaryMama Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Det er MANGE unger som reagerer motsatt på sovetabletter bare til info. Det blir også verre å legge ungene i lengden for de blir avhengige av tablettene for å kunne sove. Det er uheldig på flere måter og jeg vil heller anbefale deg å få noen tips fra barnepsykolog el. hvis dette er et vedvarende problem. Medisiner hjelper der og da men de løser ikke problemet langsiktig, og i mange tilfeller forverrer det problemet.
Lavendel*06*10* Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Til HI ! Sønnen din har vel sovet før?
may-mom-05 Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Legger igjen til for min del at sovemedisinen vallergan ikke er noe vanedannende, og at vi bruker det kun til nødstillfeller. Men er selvsagt flere andre tab. som kan være vanedannende og ødeleggende. Vi har vært svært nøye på at det ikke skal bli en vane, så det liksom skal være lett å legge henne hver kveld. Men er det større problemer, så er jeg enig i at tab. ikke løser problemer på langsikt. Men i småtillfeller, så synes jeg det er ok.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2007 Ja, han har sovet før... Men har også slitt veldig med å få ham til å sove! Fikk nå skrevet ut vallergan, så nå får vi se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå