fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 når er det tidligste man kan begynne med dette? kapsler og te??? smakte på te'en og det var suuuuper god nemlig, og har såå lyst på mer, men vil jo ikke begynne for tidlig heller da... beklager virkelig maset om dette, men håper noen gidder å ta seg bryderiet å trykke inn et svar, selvom det har stått masse om det her fra før. bare jeg som er glemsk.. ha en fin dag damer=D
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Jeg ble anbefalt av ei venninne å bgynne fra uke 28 og bruke de hele det siste trimesteret. Hun hadde hatt en drømmefødsel, og hadde hatt prematur fødsel på gang rundt uke 23. Hun tok det for å styrke livmor slik at babyen skulle holde seg inne til termin, og det gjorde den. I tillegg til at hun fikk en lett fødsel. Spurte jordmor om dette, og hun hadde bar godord å komme med om både te og kapsler. Jeg begynte i uke 33. Og det har gått fint å ta de hittil. Startet forsiktig og har økt i mengde. Drikker også mye te i tillegg. Du må selv vurdere om du vil begynne med dem, jeg sier bare det jeg har hørt og opplever. Jeg skal prøve i allefall, gikk 9 dager over temin sist gang, og fødselen tok 27 timer, så jeg håper bringebærblad kan bidra med noe, slik at jeg slipper det denne gangen:)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Du skal bare spørre om det er noe du lurer på, jeg svarer gjerne. Lurte veldig mye på dette en stund. Men få ville svare.
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 takk for svar... jeg vil nok prøve det her ja. spesielt teen. tok jo en kopp for noen dager siden, og det var super god, så... er uke 32+1 nå, så kanskje vente en uke eller noe???
Jeenie Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg begynte på kapslene i uke 35. har altså gått på dem en uke nå, 2 morgen og 3 til kvelds... Jeg tar dem for å prøve å få en lettere fødsel og at livmoren skal trekke seg raskere sammen etter fødsel, og om de hjelper meg slik at jeg føder en uke eller to før termin så takker jeg ikke nei til det heller!
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Jordmor Siri anbefalte denne teen på foreldre&barn messa, og hun sa at vi skulle begynne på den når vi hadde ca 2 måneder igjen. Altså rundt uke 32....
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Ok, så enda ett spørsmål om dette med bringebærblad... hvilke av disse produktene har dere best erfaring med? Er det noe forskjell på styrken på de? (tenkte på kapslene) http://www.urteapoteket.no/index.php?searchstring=bringeb%E6r&x=0&y=0
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Hvor kjøpes teen? På helsekost?
VinterSol+2 Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 hvor får dere tak i teen? har begynt på kapsler da, siden alle anbefaler det så varmt.. men teen er jo ikke å oppdrive et eneste sted, og alle som sier den er såå god! har vært innom flere steder, de sier bare at "leverandøren er tom, det er for mange gravide damer i landet" hehe
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 De fra natures way har den største styrken som jeg har sett hittil. 480 mg. De pleier i allefall ha teen på helsekost. Her hvor jeg bor, har de ikke kapsler på helsekost, så jeg bestilte fra nett. Hør med helsekostbutikken, kanskje de kan bestille Såpass? Tom leverandør? Prøvd å sjekke på nett? Evt. apotek?
Spira31 Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 kjøpte både kapsler og te på helsekost i Stavanger eg... e 33+2 idag og begynte igår når det va 50 dager igjen te termin med kapslene...tenkte å vente litt med teen. Får se ka tid den friste for møje å prøva:) hehe
VinterSol+2 Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 har spurt på både apotek, helsekost og helios jeg.. snodig altså. er vel mange gravide rundt om kring her da.. hehehe
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 Hm...da får man bare hamstre når man kommer over neste gang
M@mm@ Mi@ Skrevet 20. juni 2007 #14 Skrevet 20. juni 2007 For sent og begynne med disse kapslene når man bare har igjen 4.5 uker??
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #15 Skrevet 20. juni 2007 Vet ikke Noen sier jo at man først skal begynne i uke 35, så da høres det jo ikke sent ut for deg å begynne nå
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. juni 2007 #16 Skrevet 20. juni 2007 Hvis dere skal ha kapsler, så har dem jo det på urteapoteket.no da...
varg veum Skrevet 20. juni 2007 #17 Skrevet 20. juni 2007 Aldri for sent... teen står det jo også at man med fordel bør drikke etter fødsell også 3 ukers tid for livmoren trekker seg bedre sammen ... så du får nok drukket den opp...haha sambo her synes også den er god men han får ikke...haha
Lene83*har født* Skrevet 20. juni 2007 #18 Skrevet 20. juni 2007 Noen som vet hvor på nettet jeg kan bestille sånne kapsler??
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 20. juni 2007 #20 Skrevet 20. juni 2007 Da har jeg bestilt kapsler fra urteapoteket.no:) Spent på å se hvordan de virker... Har allerede begynt å drikke teen... Drikker en kopp hver dag, men kapslene skal jo være mye mer effektive;)
Love my kidz Skrevet 20. juni 2007 #21 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har kjøpt Red Raspberry Leaves jeg. Har ikke begynt ennå, tenkte å vente til uke 36, men søren heller - begynner i kveld jeg ;-)
LynxLynx Skrevet 20. juni 2007 #22 Skrevet 20. juni 2007 i følge urteboka mi kan bringebærbladte drikkes med hell i de tre siste månedene av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå