Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Var på vanlig kontroll i dag..Men har hatt migreneanfall siden i går ettermiddag, og ikke sovet hele natta.Av legen fikk jeg Pinex Forte og ibux, der jeg skulle ta en av hver.Andre som har tatt ibux mens de er gravide? Litt dumt å tvile på legen, men har hørt så mye rart...Har 7 dager til termin..
Miss L å di Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Min lege sa at jeg ikke måtte ta ibux, men paracet...
venter sommerbaby :) Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har hørt at en ikke skal ta Ibux eller andre blodfortynnende når en er gravid. Du kan jo bare ta en tlf til føden for å forsikre deg.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 I pakningevedlegget står det at man ikke skal ta ibux ettr 6.mnd.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Står i pakningsvedlegget på ibux, at det ikke skal brukes i siste trimester av sv.skap. Rart at legen ga deg en slik beskjed. Men de skriver jo ut så mye forskjellig til samme person, uten å vite hvordan de reagerer med hverandre. Bruker apotekpersonalet aktivt når jeg kjøper div. Mye kunnskap blandt de som jobber der.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 ja det er nesten bedre å spør apoteket, men han sa at det hadde noe med blødningsfare i siste trimester..og at siden det var så nærme så skulle det gå greit! Men vil jo være 100 % -utsetter ikke mini for noe under tvil Opptatt på føden forresten!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Du må IKKE ta ibux når du er gravid. Spesielt ikke i 3. trimester. Det kan lukke ductus. Og kan virkelig være farlig for baby. Fra felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 OI!! Glad jeg spurte! Takk for svar! (føden sa forresten akkurat det samme) ble litt forvirra av legen nå altså..
Fløffy Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Noen leger tenker ikke alltid like langt... Godt at du er skeptisk og bruker hodet selv!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Har hørt om flere leger som har sagt det. Egentlig burde man levert klage på dem, for de kan faktisk ta livet av barn med sin uvitenhet. Virkelig uansvarlig!!!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Jeg hadde henvist til felleskatalogen jeg og spurt om legen var sikker på at det var greit... Mulig det var en glipp fra legens side...
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 Tror ikke det var noen glipp, for jeg nermest mistenkelig gjorde han..Spørte flere ganger om han var sikker... Men men, som fløffy sier, av og til må man bruke hodet selv... Og det er jeg glad jeg gjorde:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå