blond Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Det gikk litt fort for seg her i dag tidlig så jeg kasta bæsjebleia i matsøpla.. men alt blir vel til jord uansett?
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Bleien tar jo mye lenger tid å bryte ned da......men er jo ikke den største skaden man kan gjøre. Ikke alle byer som sortere matsøppelet uansett.
Møøø Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Her i kommunene rundt Mjøsa skal bleiene i matsøpla ;o) Sååå lettvindt!!!
Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Ja, som mamma mø sier, her hvir jeg bor, rundt Mjøsa altså, så skal bleiene i matsøpla. Veldig greit, ja :-)
frøken blå Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 en bleie eg jo ikke organisk avfall.... det brytes jo MYE senere ned enn matavfall....
SnupsaTupsa Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 matsøppel? nå ble jeg litt nysgjerrig... her har vi en kasse til papir, en til glass/metall, og resten i restavfall... Sorterer ut litt selv som vi kaster i komposten (salat, frukt osv), men det er mest rett og slett fordi vi ikke ville fått plass ellers...
Holly❄️ Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Når jeg bodde i ålesund, hadde vi en dunk til søppel og en til papp. Så alt ble liksom søppel. Her i Hamar har vi egne poser for plastikk, eget for matavfall(Hvor man skal kaste bleiene i også), og så må man kjøre bort papp selv. Resten er restavfall... men da er det jo ikke mye igjen, når man sortere såpass bra;)
Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Dette er forskjellig fra kommune til kommune. Noen kommuner sorterer ikke i det heletatt, mens noen sorterer "alt". Og det virker som om det blir gjort veldig forskjellig. I vår kommune har vi poser vi kaster plast i, en med matavfall og en med restavfall. Og vi har "fått beskjed om" å kaste bleiene i matavfallet :-)
SnupsaTupsa Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 å, takk. Så greit da! Vår familie som bor i diverse kommuner i landet synes nemlig at vi sorterer masse! De har bare en søppelkasse rett og slett. Har noen containere i kommunen der man kan levere papir og glass, og et sted plast, men dette blir visst lite brukt når man må kjøre det vekk sånn...
blond Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2007 Takk for svar, alle sammen. Jeg kan visst ha ren samvittighet.
klg,2 boys now:) Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 bleier skal i matavfall,de er nedbrytbare.uansett om det tar lengre tid.du gjorde det helt rett:)
dama Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 her hos oss sorterer vil bleier i matavfallet også... og så har miljøstasjoner rundt omrking for det meste andre, papp, papir, plast, melkekartonger, glass osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå