Gå til innhold

Hmm, funderer litt her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, er litt teit spørsmål .. Jeg er veldig glad i musikk og lar som regel musikken spille hele dagen når jeg er hjemme .. Men hvordan blir det når jeg får baby?:o Får jeg aldri hørt på musikk lenger da?:P Men hvordan har det gått med dere som allerede har barn - sånn med lyd fra tv, musikk osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mener at man skal ikke måtte liste seg rundt fordi om man har en baby i huset. ungen må klare å sove selv om det er litt bakgrunnsstøy.

og den blir vant til det mens den er i magen din også..

Skrevet

Jeg ELSKER å høre på høy musikk! Husker att jeg brukte å gi gutten vår mat så sendte jeg samboer på trilletur så jeg fikk høre på høy musikk og rydde å vaske litt!:) Skal jo skåne de små for høy musikk. men litt kan du jo høre på, lurt å venne til babyen musikk/tv støy når h*n skal sove o.l

Skrevet

Babyen er vant med ganske mye lyd fra livmoren, så jeg vil tro at dette ikke vil være et problem.

Det viser seg at de som insisterer på at det skal være stille rundt barnet når det skal sove får problemer, fordi barnet blir vant til dette og dermed ikke "tåler" lyd når det skal sove senere.

Bare pass på volumet ;)

Skrevet

barn sover bra i bråk de... min datter sovnet best til støvsugerbråk - hehe.. prøv deg frem, regner med nurket allerede er vant til musikk, men husk at alle trommehinner (også dine) blir dårligere om de blir utsatt for unødig høy støy

Skrevet

Barn har bare godt av å høre på musikk de!

Dersom du spiller veldig høyt bør du kanskje dempe volumet litt for å skåne ørene til småtten, men det er bare å lytte til musikk så mye du/dere vil! Etterhvert vil du se at småtten utvikler egen smak og reagerer på de sangene han/hun liker best!

Dessuten er det lurt å venne ungen på lyder slik at den ikke er avhengig av at det er helt stille i hele huset for at den skal kunne sove ... det kan bli veldig slitsomt for dere!

Så, lytt til musikk og kos dere begge to! (det skal visstnok være bra for utviklingen av intellektet hos de små også ...)

Skrevet

takk, for så mange raske svar :D hører ikke på noe særlig høyt jeg da, bare sånn "medium" og ganske rolig avslappende musikk - så nå ser jeg frem til mange kosestunder :P hehe, da skal jeg få marcus til å bli vant til musikk ihvertfall! gleder meg allerede :)

Skrevet

Jeg hadde dattern min på fanget og spilte piano og sang så det ljomet etter da jeg var hjemme i permisjon. Hun sovnet på fest og sovnet på bar (røykfri sådann i bryllup). Nå er hun veldig, veldig flink til å synge (for alderen) og elsker å sitte og "spille" piano med meg. Så musikk går helt fint. Ikke minst kan du gå masse tur med barnevogn og BLASTE musikk på mp3 spiller...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...