Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hva er vitsen egentlig, tror virkelig foreldrene at det blir masse frisk luft ved å trekke et teppe fult over? Alle dere som skylder på sola vet at teppe ikke trenger å være helt over vogna, Jeg syntes nesten det går under plageri for barna, tett luft og varmt Det ser helt jævlig ut å gå på evt sentere nå å se foreldre gjøre slikt,INNE på et senter??? Nesten så jeg har lyst å fjerne teppe hos vedkommende.
BettyBoob Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 ganske fælt å se nyfødte babyer med tykk dyne over seg i vogna også.... i den varmen som blir i solen nå
Nicita73 Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Er så enig med deg....kjøp en liten parasoll til å feste på vogna, den skjermer bra for sola:)
bambi på isen Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Helt enig!! Liker det ikke i det hele tatt!!!!!!!!!!!!!!!!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg tror folk prøver å stenge lyset ut, men det gir såååå dårlig luft inne i vogna at på helsestasjoner så advarer de mot å gjøre det. De ligger jo å puster inn C02 som de akkurat har pustet ut.. (som kroppen har produsert) Helt sprøtt at noen gjør det synes jeg... Selv med helseteppe blir det dårlig luft. Jeg har til og med sett noen med ett tykt ullteppe når det var over 25 varmegrader ute.. Herregud. :S Ja, spebarn med strømpebukse, bukser og ekstra sokker når det er varmt er også grusomt.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Det værste jeg har sett var på tidlig høsten for to år siden, en nyfødt med masse klær, i voksipose som var dratt helt opp slik at det kun var en liten gløppe slik at det kom luft inn, i tillegg til dyne. Får helt fnatt.
eva luna Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Svært så du skal bry deg om hva alle andre gjør da.....
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Når det er sterk sol må jeg legge et lite teppet over.. Men bare slik at sola ikke skinner på henne, og jeg passer alltid på at det kommer luft inn.. Ellers blir de jo kokt!! Er det ikke sol så bruker jeg kun myggnetting..
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Helt enig! Selv om man vil skjerme for sol/vind ol (som jeg heller ikke skjønner poenget med) så er det ikke vits i å dekke HELE åpningen vel?!? Gjorde selv det i desperasjon da jeg glemte parasollen hjemme,men da bare løst over ca halve åpningen på vogna..
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Tok du deg nær nå eller, nja bryr meg vel like mye som alle andre her inne...........................jeg utrykker min mening og det må vel være lov på en DEBATTSIDE................
eva luna Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Nei, tar meg ikke nær for jeg pleier ikke å gjøre det. Men vi bryr oss veldig mye om hva folk foretar seg med ungene sine i den tro at alt vi gjør selv er perfekt. Kanskje folk har en grunn til å gjøre som de gjør uten at de er nødt til å forklare alle andre hvorfor.
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Takk Thale..=) Vi har nemlig en grunn...=) Må bare understreke at jeg alltid passer på at det kommer luft inn, og bruker ikke tykke tepper..=)
så var vi 4 Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 Vogna til Martin har nå både luftehull på sidene og bak på kalesjen, så tviler for at han kveles der inne hvis jeg hiver ett teppe over fronten. Bruker nå myggnettingen da, men sånn hvis jeg vil hive ett teppe over.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #14 Skrevet 20. juni 2007 Siden dette er nett så har jeg litt vanskligheter med å se hva enkelte her gjør, men jeg refererer til det jeg ser ute på gata og inne. Folk som ikke ønsker å forklare trenger heller ikke det og jeg lurer om det er noen god forklaring på å tre et pledd rundt en vogn annet enn at foreldrene er såååååå redd for at barna får sol i ansiktet? Dette er jo også hva man venner barna til, å sove lyst, mørkt osv
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 20. juni 2007 #15 Skrevet 20. juni 2007 Vel, i mitt tilfelle Angelica så kan jeg ikke utsette jenta mi for sol, hun blir nemlig brent med en gang. Hun har ikke pigmenter, hun er født med albinisme. Så jeg kan velge å la henne få sola på seg, og slippe unna med rare blikk. Eller jeg kan legge teppe over, beskytte henne og drite i hva andre måtte mene.. Men den "unnskyldningen" har ikke mange. Det blir født 3 stk i året med det...
A4 Husmor.... Skrevet 20. juni 2007 #16 Skrevet 20. juni 2007 Er dere ikke lei av denne diskusjonen snart? Hver gang noen har vært på kjøpesenter ol. kommer det opp....
pagoda m/ny spire Skrevet 20. juni 2007 #17 Skrevet 20. juni 2007 jeg legger teppe over vogna når d er solskinn direkte på lille mann! når sola står høyest hjelper d lite å snu vogna, sola kommer til alikevel! men leggertil at det er lufting bak kalesjen/skyggen på vogna, som jeg åpner og det er lufting på siden av kalesjen/skyggen! teppet blir lagt over skyggen slik at d ikke ramler av, ikke helt over! og resten av teppet ligger over håntaket/bøylen på vogna!! så han har masse luft rundt føttene, siden det ikke er snakk om bagvogn!!!!!!!!!! de md nyfødte babyer som bruker dyner i vogna på d varme dagene er vel like usikkre som jeg var i fjor sommer!!!! hørte masse rart som at babyer ikke produserer egen varme og har så stort varmetap over hodet osv. så jeg hadde dyne og body under dr på han...han klarte sg så fint atte!! d sjør han forsatt! er ikke alle vogner d finnes parasoll til.... så da har jg sagt mitt om denne saken, som blir debatert hele tiden.... stoler på at alle dere er gode mødre! kan ikke dere gjøre d samme da?? samma hva andre måtte finne på...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. juni 2007 #18 Skrevet 20. juni 2007 Den kommer alltid til å komme! Sammen med bilstol-debatten!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #19 Skrevet 20. juni 2007 Har ikke sett den før jeg da=) Barn som ikke tåler sol i den forstand som gjør de syke er en helt annen sak. Det er jo en sykdom.
så var vi 4 Skrevet 20. juni 2007 #20 Skrevet 20. juni 2007 Snart kommer det en ny runde med våtservietter også, bare vent og se
___ Skrevet 20. juni 2007 #21 Skrevet 20. juni 2007 Det er en grunn til å bruke teppe over åpningen som ingen nevner. Mange barn blir forstyrret av alle intrykkene på et kjøpesenter ol når de skal sovne. Et teppe over åpningen hindrer utsyn og ungen sovner lettere.
LisaColli Skrevet 20. juni 2007 #22 Skrevet 20. juni 2007 jeg har ikke hørt noen andre plasser enn her inne at det er så farlig jeg. verken barsel eller helsestasjon. jeg brukte det i januar da snuppa var nyfødt og det var minusgrader, lufta var jo ganske hard. ikke lenge om gangen selvfølgelig. nå hender det jeg henger det på SIDEN av vognen for å unngå direkte sol når hun ligger uten teppe på seg, og med bare føtter. men jeg vet at det kommer maaaaasse luft inn. 1. må du bry deg sånn om hva alle andre gjør?????? 2. hadde det vært SÅ farlig, hadde nok helsestasjonene advart sterkere mot det, for jeg ser MANGE som bruker helseteppe foran åpningen, og jeg tviler på at alle de hadde gjort det hvis hs hadde advart imot det. jeg har ikke hørt noen ting. alt med måte, jeg tror de fleste følger med at barnet sitt har det bra:)
A4 Husmor.... Skrevet 20. juni 2007 #23 Skrevet 20. juni 2007 Enig Poamin! Vi stenger jo ikke hele åpningen
Fisk med CV Skrevet 20. juni 2007 #24 Skrevet 20. juni 2007 Jesus...hvor mange ganger skal dette tas opp egentlig. Ungene får da for faen puste selv om man har et helseteppe foran åpningen, hvor mange har dødd av dette egentlig. Spurte om dette på HS tidligere i uken, de sa det ikke gjorde noe, så da kan det umulig være livsfarlig. Inntrykk, sol, kald vind. Mange grunner til at jeg bruker helseteppe... Det jeg synes er ille er folk som bruker all sin energi på å finne feil hos andre...stakkars barna deres, kan umulig få nok oppmerksomhet hjemme..
FrøkenSprøken Skrevet 20. juni 2007 #25 Skrevet 20. juni 2007 Kan ikke forstå hvorfor det skal være så ille å henge et helseteppe løst over vogna? Gjør det selv hvis mini skal sovne ute blandt folk, men tar det jo bort når han har sovnet. Naboen min derimot, blir jeg helt svett av! Hun legger et teppe tettpakket rundt vogna, OG har regntrekk over der igjen. Uansett hvor varmt det er ute. Tviler ikke på at hun er en god mor, men regner med at det er uvitenhet som er problemet. At hun ikke VET hvor farlig det er å "stenge inne" ungen på det viset. Jeg gjør sikkert også ting andre synes er rart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå