Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Det er kanskje en gang i livet det skjer.. å da vil noen av dere gifte dere på kontor eller i utlandet?? Skjønner virkelig ikke at dere vil det.. Jeg angrer den dag i dag på at jeg gjorde det.. Vær så snill jenter.. ha et stort kirkebryllup. det er det som blir husket resten av livet.. Jeg husker nesten ikke mitt bryllup..
Stine_ Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Jeg skal gifte meg i kirken,.. Men alle er ikke like vettu... Noen vil ha et stor bryllup,andre vil ha et lite romantisk bryllup.. At du ikke husker ditt bryllup,trenger vel ikke å si at andre kommer til å glemme det.. Da var det nok heller du som ikke trivdes i den tilværelsen. Å komme inn her å komme med sånne dumme ting, gjør meg irritert..!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg skal gifte meg i utlandet. I København, men hvem har sagt d ikke blir kirke bryllup??? Vi gifter oss i sjømannskirken... Og kommer en del gjester... MEN uansett, det er ikke alle det passer for og gifte seg med masse gjester og i kirke. Det er ikke alle som vil det. Det er heller ikke alle som har råd til det... Så folk må jo gjøre som de selv føler for syns nå jeg da
fleXibel Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Jeg gifta meg på kontor og husker bryllupet mitt.. husker delvis ikke hva dommeren sa, men det er fordi jeg var i lykke rus og sang i hodet mitt "jeg gifter meeeeeeeeeeeeeeg, jeg gifter meeeeeeeeeeeeeeeeg...." he he Var koselig og lite og enkelt bryllup. Etter vi giftet oss på kontoret spiste vi middag med forlovere og svigerforeldre (mine foreldre bor så langt unna at de kunne ikke komme da) og dagen etter var det sammenkomst og god middag med en del gjester hjemme hos svigers (svigermor ordnet til middag..). En blir ikke mer gift bare fordi en har et stort bryllup med masse silke-tyll-blonder og masse gjester til flerfoldige tusen.. Vi hadde ikke råd til å ha stort og fancy bryllup, men er lykkelige sammen til tross for at vi hadde et enkelt bryllup Det viktigste er at man er lykkelige sammen.
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Skjønner det må være trist for deg å ikke huske ditt eget bryllup, men det vil ikke si at andre vil glemme sitt selv om de ikke gifter seg i krk. Det er faktisk ikke alle som er kristne heller, og da blir det jo helt feil å gifte seg i kirken...så vil det da si at de som ikke er kristne "ikke har lov" å gifte seg da eller?
Ella i farta Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Man gifter seg ikke i kirken hvis man ikke er kristen...personlig vil jeg heller gifte meg i en hage, en pavilijong osv..vi har snakket om å gifte oss i hagen til svigers, det er jo faktisk et sted man har et forhold til. Ikke alle vil ha store bryllup i kirken, ikke alle er kristne, noen vil bare dele det at de gifter seg med hverandre osv...
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Skjønner ikke helt hva du vil med innlegget ditt, HI... Er det liksom en slags kritikk mot oss som har valgt andre løsninger enn overdådige kirkebryllup med kjempemiddag og fest etterpå, eller? Jeg hadde ikke vært gift i dag dersom en av oss hadde insistert på kirkebryllup med familiefest etterpå. Ingen av oss ønsket det, vi var veldig enige om at vigsel hos byfogden var det eneste riktige for oss, og vi fikk en fantastisk minnerik dag. Et stort bryllup med stor middag og fest var totalt utenkelig for oss, både fordi vi ikke ønsket å ha så mye styr og også fordi vi mener det koster mye mer enn det smaker - og de pengene kunne vi heller bruke på noe annet som for oss er mer fornuftig. Synd at du ikke husker bryllupsdagen din, men ikke slå fast at vi andre ikke gjør det av den grunn.
♥Snulder Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å nesten ikke huske sitt eget bryllup jeg.....;=)
Arb.ledig husmor Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Man kan vel ha et stort og fint bryllup selv om man gifter seg i utlandet, eller på et kontor? Og hva er stort? For meg er stort 40-50 personer, mens for andre er 100 gjester stort. At du ikke husker ditt bryllup, er vel ingen har inne sin skyld? Trenger ikke komme med slike "tanker" til mange som allerede vet hvordan de vil ha det, og ikke vil ha det? Selv skal eg gifte meg i kirka, fordi jeg ønsker det. Jeg er ikke kristen, men er både døpt og konfirmert i kirka, og da vil eg også gifte meg i kirka.. men jeg kunne gjerne hatt en liten fest etterpå, om det ikke hadde vært for alle de vennene og slekt som eg gjerne vil ha der på min store dag! Venninna mi gifter seg i kirka, men skal kun ha den nærmeste familien ved sin side til middag... Så det trenger ikke være stort selv om man gifter seg i kirken...men blir nok like minnerikt for det!
Felix&Lurifax Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 jeg skjønner ikke at folk vil gifte seg i kirka og ha standar tradisjonelt bryllup, med teit brudevals og tåpelige bordkort. Vi vurderer å gifte oss, men det blir på kontor. dagen skal være spesiell for oss, ikke alle fjerne slektninger en må be som en ikke har noe forhold til.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Det er vel opp til hver enkelt det vel - om hvor de vil gifte seg. Og som noen syns at det er teit med kirkemasjer og bordkort... milde moses. Tradisjoner heter det!!! Tror du at du hadde husket et kirkebryllup bedre enn det du hadde? Neppe. Enten så husker du bryllupet ditt, eller så gjør du det ikke. Har ikke noe med omgivelsene å gjøre, men deg selv!
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 Vi har kirkebryllup med over 40 til middag og tilsammen 65 til kaffe. Vi har IKKE bedt fjerne slektninger vi ikke har noe med å gjøre, vi har en gjesteliste vi med hånda på hjertet har GOD samvittighet ift.. Og ikke minst. Vi er to glade mennesker, som normalt elsker å stelle istand til lag, så det skulle bare mangle om ikke vi inviterer alle vennene våre.. "Venner er den familien du velger selv"~nunne~
Scorpiogi Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 HI sier vel ikke at hun ikke husker, det ser jeg ikke noen plass. Hun sier bare at man bør gjøre det stort hvis man vil, ikke nøy seg med det nest beste. Sånn tolker jeg det...
rødhette* Skrevet 23. juni 2007 #15 Skrevet 23. juni 2007 For noen passer et stort kirkebryllup med 100 gjester perfekt. For andre vil det være som helvete på jord. Alle er vi forskjellige. Selv skal vi reise alene utenlands og gifte oss - og ikke fordi det er det nest beste. Vi har selv valgt å gjør det sånn, nettopp fordi det er sånn vi virkelig ønsker å gjøre det. For oss blir det rett og slett det perfekte bryllup. Skal da ha feiring bare vi tre, så feiring blir det jo likevel. Og fotograf er bestilt, vi skal pynte oss, og ellers blir det som et vanlig bryllup. Eneste forskjellen sånn sett er gjestene, og at det blir en roligere feiring. Vet likevel med sikkerhet at jeg kommer til å huske bryllupet resten av mitt liv. Selv forstår jeg ikke de som velger å gifte seg i lunsjen sin på rådhuset, for så å dra tilbake på jobb rett etterpå, som om ingenting har hendt. Men folk har ulike grunner for å gifte seg, og folk har ulike ønsker for hvordan evt. feire dagen. Og godt er det, at vi er forskjellige, og kan gjøre ting forskjellig. Viktigste er jo at man gjør det som føles riktig for en selv!
*RutIetutt* Skrevet 24. juni 2007 #16 Skrevet 24. juni 2007 Jeg skal absolutt ikke gifte meg i kirken...jeg har vært i så mange bryllup at jeg ikke har lyst å gjøre der sånn som "alle andre" gjør...ikke er jeg glad i å feste heller, så for vår del å betale en masse for at slekt og venner skal drikke gratis gidder jeg ikke;o) Vi skal gifte oss i utlandet på en strand med den nærmeste familien til stede og gjøre en hel tur ut av det. Tror nok den dagen blir husket ja! ) Har ikke planlagt så mye enda, i og med at samboer fridde for bare to uker siden, men vi er enige om at det må bli på et eksotisk sted som vi kanskje ikke hadde reist til ellers. Vurderer Hawaii (elelr annet sted i USA), Seychellene og Maritius.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #17 Skrevet 24. juni 2007 Trist for deg at du ikke husker ditt eget bryllup,og enda tristere er det at du ikke forstår andre.... Jeg har forsøkt både kirkebryllup og et bryllup på en strand...Og husker faktisk begge to..:-)
tiril Skrevet 26. juni 2007 #18 Skrevet 26. juni 2007 til HI. ærlig talt det er det dummeste jeg har hørt! Verken mannen min eller jeg er kristne, og det kom ikke på tale at vi skulle gifte oss i en kirke. vi giftet oss hos byfogden og hadde sommerfest etterpå og alle som var der sier det er det kuleste bryluppet de har vært på fordi stemningen var så avslappa. selve vielsen tok 15 min, men byfpgden greide faktisk å si ganske mye pent om det å gifte seg, vi fikk det filma, så tror ikke vi glemmer det, vi ville nok ikke glemt det uansett. du kan ikke ha vært spesiellt engasjert når du giftet deg... alle velger jo det som passer dem best!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. juni 2007 #19 Skrevet 26. juni 2007 Mange som ikke klarer tanken på å gå opp kirkegulvet.. Og hvorfor skal de da grue seg til en dag som egentlig bare skal bestå av glede? Når de kan gjøre det på et kontor (som du kaller det) og ha det kjempe fint!
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 26. juni 2007 #20 Skrevet 26. juni 2007 Jeg kan skjønne du vil advare folk fra å gjøre den samme feilen du gjorde, men det er viktig å være klar over at alle er forskjellige! For deg virker tanken om et stort flott kirkebryllup her i Norge som det mest fantastiske - men andre vil heller syns at et lite intimt bryllup, eller en vielse på en øde strand eller et kjempe bryllup i et annet land er mye mye bedre! Ikke døm alle under den samme kammen og se at andre kan nyte andre ordninger enn det du ville ha foretrukket! Bare så det er sagt: Jeg skal ha borgelig vielse (vi vil ikke ha kirkevielse, da vi ikke er troende) i Nederland (siden min kommende mann og svigerfamilie er derfra, selvom vi bor i Norge). Det blir et stort og flott bryllup med sikkert opp mot 80-100 gjester fra England, Nederland og Norge og vi kommer GARANTERT til å huske bryllupet vårt! Til alle dere som måtte lese denne tråden - ikke mist motet og gjør akkurat det dere har lyst til - stort og smått, hjemme eller langt unna! Gjør dagen deres fantastisk etter deres premisser - ikke andres!!! Smil!!! c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå