frøken blå Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Tar med begge barna i begravelsen idag. Mon tro hvordan det skal gå. Han eldste på 4 spør endel rundt dette om dagene, så tror han har "godt" av å være med? Eller?
'utakknemlig bitch' Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Ja, om han er så nysgjerrig og interessert i det så hvorfor ikke. da får han se hva det er med ene øyne og gjøre seg opp sin egen mening om det.. er også godt å ha barn rundt seg på slike triste dager..
yinyang Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Har hørt det skal være bra for barna med en avskjed, og oppleve begravelser til nermeste. Spørs hvor store de er, men som 4 år, tja, de forstår jo endel, og det kan være fint å se hva som skjer, mest av nyskjerrighet kanskje...
frøken blå Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 ja for han lurer endel på dette, etter dødsfallet skjedde forrige uke. så er han undrende til om hun tar med seg kisten opp i himmelen.... hva svarer en til det liksom? *hehe, må jo le litt og, de er så skjønne når de lurer på ting* jeg har fortalt at vi skal i kirken og at alle kommer til å være leie seg. det skal være masse fine blomster og en kiste med oldemor oppi. så sa jeg vi skal ut, og at oldemor i kisten skal oppi et hull i gresset, så etterpå skal hun reise til himmelen. håper bare ikke det blir for brutalt for ham....
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg vil bare si at jeg synes du velger helt rett når du velger å ta de med deg. Vi ble selv anbefalt å ta med 2 åringen i begravelsen til lillebroren og det gjorde vi. En nevæ som da var ca 7 fikk ikke være med av foreldrerne og han slet masse i ettertid, han ville være med for å ta farvel med fettern sin. Det kan være tøft for de små at mamma og pappa gråter og er lei seg. Men de takler det som regel veldgi fint. De "spretter" fra det ene til det andre i løpet av sekunder, først tenker de på oldemor så på lekebilen, det får neste i samme sekund :-) barn er flotte sånn. De slipper det å være triste over en lang periode av gangen. Lykke til og kondolerer med oldemor. klem
frøken blå Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 takk. joda, det er jo han som kan ha behov for å se, forstå, undre seg o.l., og ikke hun på 9 måneder som vi uansett må ha med (han har jo bhg-plass, men har fri idag). så tror vi velger rett. blir det for tøft for ham, får jeg ta det som det kommer. fælt å høre om deres begravelse.... kan jeg spørre hvor gammel lillebror var da han døde? ikke svar hvis jeg trår over grensen nå. beklager hvis jeg gjorde det i så fall.
A4 Husmor.... Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Vi var i begravelse for en mnd. siden og valgte å la ungene være hjemme. Spørsmål kan besvares uten å måtte gå i begravelse etter min mening. Tror det er bedre om man tar dem med til graven i etterkant. Eller hva med å heller la barna bli med i selskapet etter kirka?
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Ikke noe problem tingeling, jeg har vært åpen om engelen min hele tiden. Han ble kun 12 dager.... døde av medfødt hjertefeil. Du kan besøke han her dersom du vil lese/se bilde av han web.mac.com/geiraker
Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Jeg syns dette er vanskelig, jeg. Men, jeg tror det kommer litt ann på ungen, og hva slags begravelse det er. Har selv noen gamle besteforeldre, så blir nok et tema hos oss etter hvert også. Men, jeg tror jeg kommer til å ta med eldstemann da. Jeg er rimelig rolig i begravelser, så tror det skal går greit.
frøken blå Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2007 Ojoj.... dette ble sterkt.... tusen takk for at du ville dele siden og engleprinsen din med meg. nydelig liten tass. så flotte ord du har valgt til bildeseriene. du er sterk. *klem*
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Takk, synes han er en vakker vakker liten engel. Kan ikke ta all æren her altså, det er pappan som er så flink til å skrive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå