Gå til innhold

plis hjelp meg.. ang nav/sykepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får/fikk dagpenger av nav som jeg skulle få til jeg får babyen. Men så fikk jeg brev i postkassen om at jeg måtte delta på kurs og det er ganske langt og gå bort dit og jeg har kraftig bekkenløsning så jeg ble sykemld helt fram til termin,

Og i dag så skulle jeg få penger, fikk 166 kr.

Og jeg kommer ikke til og få mer fra de så lenge jeg er sykemeldt. ka skal jeg gjøre ?? sambo kan ikke betale husleie strøm mat regninger allt aleine, det går bare ikke. No er jeg så fortvilet vet ikke hva jeg skal gjøre, nesten sånn at jeg sier jeg er frisk igjenn og bare tvinger meg selv til og gå så langt selv om det gjør j... vondt,.. kan jo ikke leve på luft ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare legge til at jeg ikke har lappen så kunne ikke ha kjørt..

Skrevet

Hva med å ta en taxi/buss/få noen til å kjøre deg...

Skrevet

kan jo ikke ta taxi når jeg kun fikk 166 kr som jeg skal klare meg liksom på helt til babyen kommer om 4 uker.

må gå ett godt stykke til buss og er ingen som kan kjøre meg .. og kurse har hvert det varte i 2 uker.

Skrevet

skal du ikke få sykepenger nå som du er sykemeldt da? det trodde jeg da skulle tilsvare det du får ellers i dagpenger. Og når du er sykemeldt skal du vel ikke behøve å gå på det kurset?

Skrevet

Er du sykmeldt skal du ikke ha penger fra ArbeidsNAV med fra TrygdekontorNAV, har du levert den delen av sykmeldingen som skal til den som skal utbetale sykepenger til TrygdekontorNAV? for har du ikke det så er det ikke rart du ikke har fått penger! Tror det er del 3 eller noe!

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt fra jobben min i en del uker nå, jobben er et vikariat som gikk ut nylig 30mai. Ettersom jeg fortsatt er sykemeldt og ikke da har mulighet til å jobbe, altså arbeidsledig sykemeldt... så er det trygdekontoret som har ansvaret for meg. Fikk beskjed av de når jeg var der at de skulle overta utbetalingene mine av sykepenger fra nå. Min første utbetaling skal være 30juni så det blir jo spennende.... Veldig mye papirarbeid har det vært syns jeg da, har ringt mye nav og jobben, purret på jobben min for de må sende videre inntektspapirer osv og er veldig treige på det.... Ta noen tlf så tenker jeg det ordner seg. Du er ikke allerede i systemet da, Utbetalingen fra trygdekontoret er jo ikke før 30...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...