augustua Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Sluttet i jobben min etter at permisjonstiden gikk ut i begynnelsen av mai, og har nå en diskusjon angående rett til feriepenger. Jeg begynte i permisjon 1. mai 2006 og skulle vært tilbake 1. mai 2007. Jeg mener da at feriepengene skal beregnes slik: 1.jan-1.mai -> Feriepenger av vanlig lønn 1. mai -31.des -> Feriepenger for 15 uker ihh til trygdekontorets satser (Jeg har hatt 80% dekningsgrad i permisjonstiden) Noen som vet om dette stemmer eller hvor jeg kan forhøre meg?
'utakknemlig bitch' Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 du skal ha feriepenger fra arbgiver for de mnd du var i jobb før permisjonen. har du fått utbetalt permisjonspengene fra trygdekontoret så har du allerede fått feriepenger derfra. om det derimot er arbgiver som har forskuttert skal du ha feriepenger av hele beløpet. er du organisert?
augustua Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2007 Takk for svar. Jeg er ikke organisert, og det er arbeidsgiver som har betalt ut pengene mens jeg har vært i permisjon.
Gemini77 Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 HVis du har fått lønn av arbeidsgiver i hele permisjonen (og de får tilbake av NAV) så skal du ha feriepenger fra arbeidsgiver av hele fjoråret, og ikke bare da du var i jobb+15 uker i perm.
'utakknemlig bitch' Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 kanskje arbeidstilsynet kan hjelpe deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå