LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 O'store vaksinemotstandere! Jeg har bare et enkelt, men grunnleggende spørsmål. De av dere som ikke vaksinerer barna; har dere såkaldte smitteringer for å utsette barna for naturlig smitte? I såfall: hvordan komme i kontakt med en sådan? Uuups, ser det ble to spørsmål, men søker herved om tilgivelse.
innMariSterk Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Naturlig smitte av feks hjernehinnebetennelse? Det er bare å oppsøke diverse akuttavdelinger, og kanskje barneklinikken? Jeg vil tro du kan få hjelp til all den smitten du måtte ønske der..... Lykke til!
Happy Ignorant Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Prøv vaksineopplyste foreldre på www.vof.no, eller start din egen smittering.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Mine har hatt det meste av de klassiske barnesykdommene, men mangler meslinger. Har ikke vært i noen smittering. Har bare kommet uten at vi har visst om smittekilden:-) Og til hysterikerne så var det milde og ubetydelige plager de fikk:-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2007 Takker for svar. Her oppsto det en naturlig smittering når vannkopper gikk forbi, og da tenkte jeg med meg at om man hadde et system der man kunne invitere i smittebesøk hadde jo det vært genialt. En liste man skrev seg på feks. Men det finnes vel i større byer en her på bøgda vil jeg tro. ;-)
Askepått Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Herregud! For meg lyder det helt sykt å ville påføre ungene sine sykdommer med alt det medfører. Normale foreldre vaksinerer ungene sine nettopp for å bli immune uten å gå gjennom et kanskje komplisert sykdomsforløp. Jeg sier som innmari at dere får ta med ungene deres på akutten på barneklinikken. Er dere heldig så blir de skikkelig syke av smitten dere ønsker å påføre dem.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Jeg tror ikke man bør oppsøke smitte av sykdommer som er potensielt dødelig. Mine barn er ikke vaksinert, og ifølge helsestasjonen bør jeg da heller ikke utsette dem for smitte, spesielt ikke før de er 5 år gamle.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Nok en gang ser jeg at Askepått er hysterisk i forhold til vaksinene.. Greit at du gladelig pumper ungene dine full av gifta som vaksinene inneholder og at du synes det er helt greit å bruke ungene dine som forsøkskanniner. De sykdommene det er snakk om er helt ufarlige og normale sykdommer. Og med mine unger så var det kun milde symptomer av sykdommen de fikk. Faktisk så var det ingen smittering.. noe jeg forøvrig aldri har vært borti.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Vår vaksinerte datter fikk vannkopper i barnehagen og smittet vår uvaksinerte sønn. Han fikk ca 10 blemmer og hadde ingen feber, kløe eller ubehag. Ja, det er jammen bra vi skal vaksinere mot slike forferdelige sykdommer!
innMariSterk Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Det er på tide å feie for sin egen dør, yppert. Askepott ser ikke spesielt hysterisk ut mtp vaksiner, den som er hysterisk her inne når det gjelder vaksiner det er du det. Har aldri sett maken til hysterisk kjerring. Det virker som du tror folk dør som fluer av vaksiner. Hva med en realitycheck, yppert? Idiot!
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 ....hvorfor støtter alltid innmaristerk askepått.........og hvorfor skjønner dere ikke at barnesykdommer er harmløse......de ungene som blir skikkelig dårlige hadde blitt rimlig syke av en vanlig influensa.....og hvorfor er det så vanskelig å forstå at disse sykdommene er mye værre å få som voksen og at vaksinene legger grunnlaget for dette....at man får sykdommene i feil alder.....
KaMa Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 Jeg støtter også Askepått. Plager det deg at det er flere som mener at vaksinemotstanderene er rimelig hysteriske? Fra å ha vært noe usikker tideligere ang vaksiner, heller jeg nå definitivt mot vaksinering. Stort sett fordi overvekten av motstanderene fremstår som nevrotiske og tilsynelatende hjernevaskede foreldre, noe jeg ikke helt identifiserer meg med. Greit nok at det er sunt å sette seg inn i saker og ting, men derfra til total fanatisme blir ikke helt riktig, slik jeg ser det.
innMariSterk Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 ....hvorfor støtter rama73 alltid yppert.....og hvorfor skjønner dere ikke at alle barnesykdommene slett ikke er harmløse.....de ungene som blir skikkelig dårlige kunne sluppet dette, og eventuelt bivirkningene som følger etter sykdom.............og vaksinene gjør at man blir immun......man får ikke sykdommene i feil alder.......jeg foreslår at rama73/yppert leser litt i medisinsk ordbok.......kanskje om antistoffer og antigener og sånne simple ting som vi andre kan.................. Og jeg støtter alle som har et vettugt synspunkt, rama73. Jeg skjønner jo at det plager deg at du aldri får mitt bifall, men det har sine naturlige årsaker.
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #14 Skrevet 21. juni 2007 .....vaksine-ignorans er et mer talende ord....å ville beskytte mot harmløse mikroorganismer er litt mere hysteri enn å droppe vaksinene....ellers har det med et totalsyn å gjøre for de fleste....at det merksnodig nok har med generell helsetilstand å gjøre hvor syk eller ikke syk man blir av sykdommene det vaksineres for...+ at jeg stoler mere på meg selv enn en helsesøster jeg vet ikke har satt seg vidre godt inn i spørsmålene annet enn drøvtygging av standard info......
KaMa Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 ..og 95% av motstanderene her inne stoler mer på en fiktiv Dr, som er glad i å google, enn på helsepersonell. Forstå det den som kan. De fleste som går litt i dybden på saker og ting, skjønner at lite er sort/hvitt. Det er snakk om å vurdere ting opp mot hverandre. Samtidig sitter en del av oss med erfaringer som nok preger standpunktet en tar. Selv mistet jeg en venn, som døde av hjernehinnebetennelse, i tenårene. For ordens skyld, jeg er rimelig usikker på mangt, blandt annet vaksinering, men jeg også stoler mest på mine egne vurderinger når det kommer til ungen min.
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #16 Skrevet 21. juni 2007 ditt bifall er totalt verdiløst for meg.... og du er en tanke på jordet...og eier ikke peil på antistoffer- og antigener.....skjønner du ønsker å vaksinere når du er så medisinsk langt ute som du nå beviser....
ragna Skrevet 21. juni 2007 #17 Skrevet 21. juni 2007 så du mener at 95 % av motstanderne stoler mer på informasjonen som strømmmer fra et forum som dette, enn det helsepesonellet gir oss? må først spørre; hvem er de 95%? selv hadde jeg tatt et standpunkt til vaksinering lenge før diskusjonen ble brakt på bane her inne. har både en mor og en samboer som har hatt hj.hinne.bet. men takket fortsatt nei til prevnar-vaksinen. dette fordi bakteriene vaksinen skal beskytte mot ikke er de mest hyppige, og viktigst; ikke de mest hissige. jeg tolerer og aksepterer at folk flest har egne meninger ang vaksinasjon, jeg respekterer at mange har et annet syn på saken enn meg selv.....det burde du også gjøre. for ordens skyld; dette var til KaMa
innMariSterk Skrevet 21. juni 2007 #18 Skrevet 21. juni 2007 Medisinsk ordbok er tingen for deg, rama73, som ikke skjønner at immunisering er stikkordet. Medisinsk lang ute, ler så jeg triller av stolen! Du er virkelig morsom. Uttaler deg om ting du ikke har greie på i det hele tatt som om det var den største selvfølgelighet. Forklar alle her inne hva du mener med at man får sykdommen i uønsket alder ETTER at man har fått vaksinen (og blitt immun) :-) Jeg gleder meg til å høre dette.
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #19 Skrevet 21. juni 2007 ja det skal jeg....meg og alle andre bekjent foruten deg har en viss kjennskap til at vaksiner ikke gir varig immunitet.....stort sett 5-7 år om man er heldig......dersom man er vaksinert siste gang som 15 åring mot for eks røde hunder vil man ikke lenger være immun mot denne sykdommen når den tiden kommer at man ønsker seg barn....meg bekjent er ikke denn vaksinen gitt på andre større indikasjoner enn fosterskader i første trimester av svangerskap dersom man får sykdommen da.....således vil vaksiner gi falsk trygghet.... dette gjelder jo alle vaksiner da.....og det er langt værre å få meslinger i voksen alder enn som barn..... vaksinasjonsprogrammet gir ingen trugghet her.....og det finnes ingen oppfølging etter 14-15 årsalder...... disse tingene har med antistoffer og hukommelsesceller å gjøre....og er temmelig elementær medisin......men litt over nivå medisinsk ordbok....som du stadig henviser til....
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #20 Skrevet 21. juni 2007 ps....håper du la merke til hestejentemoralen....."meg og alle andre....."
innMariSterk Skrevet 21. juni 2007 #21 Skrevet 21. juni 2007 Du er fortsatt på tryne, men kunnskapen din er vel på linje med rettskrivinga di, så man kan ikke klage :-)
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #22 Skrevet 21. juni 2007 upps....det hadde jeg glemt.....dette er en viktig komponent i hest-jente moralen.....klage på rettskrivning.....eller tji hi....si at noen skriver stygt.....denne gruppa jenter er de som bruker halvparten av skoletida si på å lage pene border på underskriftene sine.....så det er imponerende at du i det hele tatt er i stand til å skrive mari...... dessuten hvorfor svarer du så imbisilt som du gjør?....hadde du ikke noen motargumenter eller visste du ikke at immuniteten etter vaksinering er begrenset?......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå