Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 lurer på en ting (eller tusen ting egentlig)... Forholdet med min mann har vært så pass dårlig nå, jeg tror at den eneste løsning er å gå fra hverandre... men, jeg har ikke lyst å flytte. Vi har tre barn, bor nær bhg/skole...osv.. så tenker at kanskje å kjøpe hans del kan være en mullighet... Må si at jeg er innvandrer, ingen familie har, og ikke noe peiling på "de praktiske ting" når det gjelder skilsmisse.... Jeg har en inntekt på 350000, og vi betaler 10000 hver mnd (lån)- tror dere at det er ulig for meg å bo i huset her, eller er det økonomisk umulig?? sorry skrivefeil og sånn...men skriver i mørket mens j gråter..
yinyang Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Hei hei. Jeg anbefaler deg [ snakke med de på NAV. Det ser ut til at du har god lønn, men er den god nok til å klare lånet alene? 20.000 i mnd, går jo ikke for en aleneforsørger... Bostøtte kan man søke om, hvis inntektene er lave, har hørt under 170.000 i året, så jeg tror ikke du vil komme inn under de. Men de har regler der utgiftene er høye, så jeg kan ikke svare helt sikkert. Hva om du finner en leilighet i samme skolekrets? Kjøper en mindre leilighet, og holder ett lån på 1.5 mill eller noe? Hvor mye gjeld har dere forresten på huset nå? Det er ofte sånn med skillsmisser... Man ofrer noe for noe annt. Du må kanskje ofre huset, for å få friheten og lykken, ved å leve alene. Det erv vanlig for de fleste som går fra hverandre. Økonomien å være en tilsier jo at spesielt boutgifter blir uoverkommelige. Jeg er alene med to barn, leier nå 3roms, 70m2, til 8500 i mnd... Det går fint Lykke til
yinyang Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Da tror jeg du kanskje vil klare det alene da, med lån på 1.2 mill, med inntekt på 350.000 i året. Du får jo mindre skatt som aleneforsørger, men jeg er fortsatt i tvil om du tjener for mye til evt. bostøtte da... Tror jeg ikke du får. Velkommen inn til forum for aleneforeldre, hvis det er noe du lurer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå