Gå til innhold

Vaske brukte leker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte en "babypakke" med en seng, to sekker med klær og og en hel del leker av forskjellig slag, i. Brukt.

Nå som termindato nærmer seg har jeg lett frem disse sakene fra loftet og begynt å vaske. Klærne skal helt klart vaskes. De har lagt ubrukt lenge, og de stinker parfyme fra de forrige eierne (men de er i god stand, altså!).

Men.. Det er en del rangler og leker som er "tøybaserte". Skal jeg kaste disse inn i vaskemaskina også? Og hva skal jeg vaske dem på, i så fall? 60?

Hva med "plastbasert" leketøy? Skal jeg "vaske det opp" som oppvask?

Eller skal jeg bare droppe det - og tenke på at babyer ligger så mye på gulvet likevel :P

Jeg har mest lyst til å vaske det, men hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville vasket de, siden de ikke kommer fra kjentfolk/familie etc..

vasket opp plastleker som vanlig oppvask, og slengt tøyleker i maskina.. er det tyggeleker etc, er kanskje 60 grader en god ide, egentlig..

Skrevet

Ville eg gjort... vaska alt altså...

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg ville helt klart ha vasket alt med varmt vann og såpe.

bamser osv kan jo kanskje ikke alltid vaskes i maskin på 60% men jeg tror jeg ville tenkt at tåler de ikke maskinvasken får de heller gå i søpla. Må 60% til for noe som ligner desinfisering. 40 % er jo bare lunka vann (tenk deg 37 grader som er temperatur du har på vesken når du baker, nesten kaldt det)

Skrevet

Sleng plastlekene i oppvaskmaskina og tøylekene i vaskemaskina på 60 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...