Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Noen som vet, hørt med lege etc..? står i felleskatalogen at det ikke var skikkelig utprøvd på gtavide, men på dyr var det ingen problem....
pandabjørn Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Jeg tok det da jeg gikk gravid med Sander etter jeg ble matforgiftet på en restaurant var fødselslegen som anbefalte imodium så det kan du trykt ta
Erisa* Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Det står også i felleskatalogen: Bør ikke brukes av gravide Hvis du skal bruke det, bør du gjøre det i samråd med lege. Det kan godt hende at det går bra, men ikke gjør den vurderingen selv, snakk med en lege! Ring legevakten hvis det haster.
Tredjepåplass Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Immodium virker på glatt muskulatur i tarmen, får den til å "slappe av" så man ikke får avføringen ut så lett (på flyturen hjem e.l.). Livmoren er også en glatt muskel, og vil også slappe av. Det man er redd for at kan skje, er noe som er velkjent i andre sammenhenger, dvs at man får en "rebound effect" på musklene, dvs at det blir MER aktivitet i muskelen når virkningen av medisinen går ut. Dersom dette skjer i livmoren, kan det føre til spontanabort. Jeg vil tro det kommer an på hvor langt du er på vei, og hvor desperat du er. Er du nesten ved termin "gjør det kanskje ikke så mye" hvis barnet blir født, men hvis du er kommet kort, ville jeg ikke tatt sjansen.
Gutt nr.2 på vei:) *fødeklar Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Kan du ikke prøve med idoform? Gjør ikke de samme nytte? De kan gravide ta:)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Takk for svar jenter, er i svangerskapsuke 28 og tok 2 imodium i går kveld....det stoppet diareen og babyen har det bra.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå