Gå til innhold

NEI NEI NEI!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt regelmessige rier, med ti minutters mellomrom siden rundt klokka sju i kveld..

men nå har det visst gitt seg igjen!!?!

JEG BLIR GAL!! hvorfor kan ikke mine rier bare lede til fødsel som for alle andre??

her har jeg bitt tennene sammen, svetta som en gris og hatt vondter hele kvelden... og så bare skal det gi seg lissom??? håper det bare er en liten pause... er det vanlig? at det kan stoppe opp sånn?

burde jo begynne å føle det vanlig jeg, har jo stoppet opp flere ganger denne uka, men da har jeg ikke holdt på i så mange timer som nå, høyst et par-tre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes slitsomt ut, håper det skjer litt action hos deg snart!

Skrevet

Huff kjenner meg igjen, vil anbefale deg å provosere frem riene neste gang de kommer. Pust deg gjennom riene men ikke sett deg ned for å slappe av, tenk på tyngdekraften, jo mere du er oppe, desto lettere er det for barnet å komme lenger ned i bekkenet som hjelper til å fremskynde prosessen, det hjalp for meg hvem vet kanskje hjelper det for deg også.... Lykke til:) hilsen en nybakt mor.............

Skrevet

etter 40minutters pause kom det en pyserie, så nå håper jeg det er i gang igjen.. herligheten, helt utrolig at det skal bare stoppe opp sånn..

siden jeg har hatt flere dager med rier (jm sa det var det det var) som har gitt seg, har jeg litt panikk for at det bare skal gi seg nå, merker jeg.. er en ting å ha vondt når en vet at det er for en grunn, lissom..

og desto mer skuffende dersom de bare gir seg!!

nei, får bare satse på at det kommer en til om ikke alt for lenge..

Skrevet

takk:)

jordmor sa også at jeg skulle prøve å bevege meg. har nettopp gått en tur ute i mørket. deilig, egentlig..

men blir veldig sliten sånn om en skal være oppe og gå hele tida også.. dette kan jo se ut til å drøye ut, er det ikke lurt å spare på kreftene også?

hm, men du har nok rett. jeg får vandre rundt i huset litt!!

Skrevet

Lykke til utover natten VinterSol, du skal se du snart har en PrinsesseVilkomme.

Skrevet

takk skal du ha, skulle ønske du hadde rett!

men virker som det har roet seg helt ned nå.. *skuffa*

er jo helt utrolig...

har vært helt dyvåt av svette, såpass har de riene tatt på når de har stått på... så nå har jeg tatt meg en dusj, og kjenner meg bare støl i ryggen og sliten..

jaja. kroppen trenger vel tid til å forberede seg da.. hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid å modnes, på en måte?

stakkars dere, hehe, må være lei av maset mitt nå! men det er jo helt utrolig.. andre mennesker får rier, og så føder de de!

jeg får rier, og så stopper det jeg... igjen og igjen.

får legge meg og prøve å hvile litt da. en dag er det vel full klaff..

Skrevet

Uff, dette høres ikke mye moro ut nei!

Var selv på sykehuset forrige mandag med rier som ga seg etter 10 timer. Nå, over en uke senere og en dag over termin, sitter jeg fortsatt her veldig gravid.. :( Helt forferdelig å ha så vondt uten at det skjer noe mer ja.

Vi får krysse fingrene for at vi kommer i veien snart, og at det da er skikkelige saker på gang! ;)

Skrevet

Sånn hadde jeg det forrige gang jeg fødte. Det stoppet helt opp etter at jeg hadde kommet meg på sykehuset...

Jeg satte i gang med intens brystvortemassasje,-det gjorde susen!

Satt og rullet "knoppene" og dro i dem til riene kom. Fortsatte denne massasjen slik at jeg kjente riene ble sterkere.

Prøv dette og se om det hjelper.

Lykke til:o)

Skrevet

Hvordan går det? Skjedde det noe mer i natt?

Skrevet

vil ikke skuffe deg, men har ei venninde som hadde det slik, å hun endte opp med keisersnitt...kroppen klarte ikke gi henne mer enn 4cm åpning,å den lukket seg igjen og åpnet seg til maks 4cm hver gang hun fikk riene, kroppen klarte ikke gi henne åpning. (hvet ikke hvorfor..hun hadde veldig sterke å helt regelmessige rie også)

Skrevet

huff, stakkars deg Vintersol. At det skal være sånn, da. Synes det er dårlig gjort av kroppen din å slite deg ut før du får startet ordentlig.. Håper du får en god hvil og det starter skikkelig snart. Masse lykke til!

Skrevet

takk for støtten jenter!!

maseriene/riene (for de tok seg opp utover kvelden, varte i ca 45 sek med 6 minutters mellomrom en stund) gav seg rundt midnatt, og har bare fått et par tak etter det.. *sukk*

utover det er det bare steinhard mage og konstante kynnere som gjelder nå, visst, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet..

herligheten, varte fra klokka sju til elleve i går, altså! begynte nesten å håpe nå!

hm, blir jo litt betenkt når jeg hører om hun venninna di da, jeg har jo ikke ringt føden enda..tenker lissom at jeg må la riene få skikkelig tak før jeg gjør det.. selvom det var nære på i går, før det hele plutselig roet seg ned..

argh..

hahaha, vi skrudde på tv'en her en dag da, mens jeg hadde maserier, for litt distraksjon mellom takene, lissom..

der var det en dame som hadde rier.. men det viste seg at det bare var luftsmerter! hahahahaha, så om noen hører om en svær gasseksplosjon i tønsberg-distriktet, så er det bare meg. ingen baby, men seriøse luftproblemer!!

Skrevet

hadd rier eller maserier i 2 døgn så ga det seg.slitsomt og vondt.men er i uke 36 så jeg ka godt vente litt til...

Skrevet

Hei på deg! Er helt sikkert ikke lenge til du popper!! Hvis det tok seg opp så mye i går og så lenge og magen er hard som en ball i dag.. Spennende:)

Begynner å vente selv jeg nå..og jeg har to uker til termin...Kan bli to laaaange uker for min del! Men jeg SKAL føde før termin..det har jeg sagt til baby....så det så..:P

For min del er du den personen som har "vært her hele tiden", altså et velkjent navn..så når du føder blir jeg litt alene blandt fremmede nick her inne...Mange koselige da:)

Er spent på dine vegne, Vintersol! Gnikk på fotputa så blir det vel action snart:)

Skrevet

takk for det, men vet du, nå har jeg jo gått sånn som det her i over en uke!!

her følger en liten beskrivelse av hvordan det har vært;

(jeg vet, nå furter jeg mye, beklager)

-pga mye kynnere hele veien, så mistenker jm og lege at jeg vil føde prematurt. får beskjed om å holde meg i ro mest mulig osv. Dette rundt uke 32

-endelig over alle faregrenser, får jeg beskjed om at "du er veldig i faresonen for svangerskapsforgiftning, så du må ta det med ro" *hurra*

-mandag forrige uke får jeg tegningsblødning. jm sier at jeg nok føder i løpet av noen dager..

-fredag forrige uke, så bytter jeg jordmor, som sier at det ikke egentlig er noen stor fare for svf (hurra!) og at jeg for all del ikke må ta det med ro. "beveg deg, og ellers bør du ligge, sitte er dumt" sier hun...

har maserier flere dager, og alle sier "nå skjer det, nå er det rett rundt hjørnet.."

i går begynte jeg å slime.. igjen.. jeg som trodde slimproppen hadde gått for lenge siden? iallefall får jeg den verste runden med maserier til nå, og tenker "yes, NÅ er det like før.."

og så gir det seg igjen..

trøster meg med at nå kan det umulig være mer enn 22 dager igjen totalt, for da blir jeg vel igangsatt?

merker dette går på humøret løs- hadde jeg bare fått lov til å fortsette å tro at jeg mest sannsynlig gikk over termin, ikke alle leger, jordmødre og mamma som skal fortelle meg at det nok blir tidlig fødsel eller iallefall "rett rundt hjørnet" hele tida, og at jeg må være såå forsiktig, så hadde kanskje ikke forhåpningene vært så store?

jeg venter på neste regnskyll jeg.. har fått det for meg at babyen kommer med regnværet...

takk for at dere er her og gidder å trøste meg altså! hadde ikke internett itl morgenen i dag, og merket at det var lissom dråpen nå! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...