Gå til innhold

noen som har hatt celleforandringer i livmorhals???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos legen for å ta en sånn kreftprøve som de annbefaler mann tar hvert tredje år.

fikk brev fra legen nå... kor d står at etter prøveresultat henviser han meg til gynekologisk poliklinikk på sykehuset for vevsprøve av livmorhals.....

noen som har vert borti dette før?

Håper på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er i livmorhalsen jeg har celleforandring, men jeg har en celleforandring der nede en plass:)

Skal på kontroll i august, men gyn. sa at det ikke er noe farlig. Det er bare noe "små rusk" som han kaller det:)

Skjønner at du blir nervøs. det ble jeg også, men som sagt så sa han at det ikke er noe farlig.

Masse lykke til:)

Skrevet

jeg fikk beskjed om at jeg hadde celleforandinger, men det var lite. fikk beskjed om å komme tilbake til ny prøve om ett halvt år. det var ikke noe problem og prøve og bli gravid. ¨grunnen til at de vil sjekke igjen er at de vil se hvor fort det vil fornadre seg, det kan også gå helt tilbake. det KAN være ett forstadie til kreft, men det trenger heller ikke å være det. det som er så bra er at de følger oss opp nøye når det er merket. er ikke det bra? ca 80% har hatt celleforandringer.

det var det jeg visste. håper det var til litt hjelp:)

Skrevet

Takk for svar.

Prata litt med min mor og min svigermor om dette og di sier at d kan komme av at jeg var gravid men mista i mars......

er du gravid nå?

var inne på kvinnelegen.no i går å så litt på spørsmål & svar ang. dette med celleforandring .....

di skrev også at d i 90% av tillfellene bare var no forbigående som ordna seg selv.

men med min uflaks så er d vell verre en d.for å si d sånn så er jeg en ulykkesfugel...les: 2 grads forbrenning i januar.... SA i mars.....Knekt fortann i mai.....knekt nese for 2 dager siden..... jeg blir snart gal.....

så ser liksom ikke at ulykken snur snart og at d blir min tur å bli gravid...

Håper d går bra med deg engel24

Skrevet

Takk for svaret airam85#1pp#

Det hørtes positivt ut.

og jeg har sånn legeskrekk at bare tanken på d setter meg helt ut av spill......

jaja får håpe jeg får dn timen fremmskyndet litt for jeg er på havet på jobb når dn er.....

Nokk en gang takk for svar

Skrevet

Uff så mye uflaks!!!!

Det betyr jo bare at lykken snart er på din side og en spire setter seg for å bli i 9 mnd:)

Jeg er selv 6+1 dag i dag:) hadde en ma i februar så jeg har ikke sluppet jubelem løs enda. skal på ul 28.6 så da håper jeg at jeg kan feire med ett glass brus;)

Gynekologen min sier at det ikke er farlig med celleforandringen og det å være gravid:)

Masse lykke til:) sender babystøv jeg**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Skrevet

takk takk takk!!!!!

masse gratulerer til deg.

krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille.....

åååååååååå så koseli da....

får du tettere oppfølging nå da.?????

lykke til !!!!!!

Skrevet

Ja denne gangen får jeg tett oppfølging:) skal på ul om 1 uke:) håper å se ett sterkt hjerte slå da.... har hatt litt brunt utflod så krysser alt jeg har for at det går bra:)

prøver å være positiv:0)

Skrevet

som nevnt er det ikke alle celleforandringer som utvikler seg til kreft. og så lenge det *bare* er celleforandringer skjærer de bare bort den delen, så trenger man ikke noe mer behandling.

Skrevet

takk for svar....

bli bare så immari bekymra...

men kan jo ikkje ta sorger på forskudd.

har fått time 24 juli på gyn. pol. for vevsprøve...

krysser fingrer for at alt går bra

Skrevet

Heisann..

Var tell vanli gu der min fastlege anbefalte å ta en celleprøve av livmorhalsn, da æ fikk svar i posten att æ sku på sykehus tell utredning i førrbindelse me detta, fikk æ jo totalt panikk.,

Tenkte me en gang kreft sidn d ligg tel familien..

Så når æ kom t gynekologen roa han mæ heilt ner, de sa d var en god del ( kan variere me kor mye, å korr lite celleforandringer du har)forandringer, men ingen trang tell uro;)

Det de gjorde var å "brenne" og så "pensle" med etter eller anna;)

Å var til kontroll 6mnd etterpå, og igjen etter 12 mnd.. Alt så fint ut;)

Så d e bærre å ta d me ro.. e som regel heilt ufarlig..;)

Men håpa nu ihvertfaill ailt e bra;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...