Gjest Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 he he hva menes med "voksenbøker"...? Kan anbefale Jo Nesbø sin "Snømannen"
Snilse Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Drageløperen Snømannen Menn som hater kvinner Jenta som leke med ilden
Gjest Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 En bønn for Owen Meany The friday night knitting club Edvard Mints mirakuløse liv Parfymen Down Under Det var vel de jeg kom på i farta. Jeg har jobbet i bokhandel, så jeg eeeelsker å anbefale bøker.
variola Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Henger meg på anbefalingene av Stieg Larsson og Jo Nesbø bøkene... de klarer jeg ikke å legge fra meg når jeg har føst begynt..... Ellers så vil jeg anbefale Enke for et år av John Irving, Hundre hemelige sanser av Amy Tan og En helstøpt mann av Tom Wolfe
Granny Weatherwax Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 "Boktyven" av Markus Zusak Fantastisk bok! Jeg tror kanskje det er en bok som du får mest utbytte av om du er en som leser mye bøker, en slags bok for viderekomne. Hvis du leser den, og liker måten han skriver på (beskrivelser osv) kan jeg også anbefale "Barndommens måne" av Tor Åge Bringsværd. Det er første bok i en gammel serie som heter Gobi; jeg elsket den første boken, men de andre var ikke like gode. Andre bøker: Alle til Terry Pratchett, nesten alle til Ingvar Ambjørnsen, Stephen King -ingen over, ingen ved siden- :-)
Granny Weatherwax Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Og "Historikeren" av Elizabeth Kostova! Fy flate, for en god bok! En intelligent vampyrfortelling, virkelig engasjerende!
m den lille Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Jan Kjærstads trilogi "Forføreren", "Erobreren" og "Oppdageren". Ellers er yndlingsboka mi Dostovjeskijs "Forbrytelse og Straff" - den er ikke så tung eller vanskelig som den virker! Er superspennende, en ordentlig krimbok! Ellers vil jeg absolutt anbefale "Wuthering heights" ("Stormfulle høyder") av Emily Bronte - en utrolig spennende og romantisk bok - klassiker! "Middlesex" av Jeffrey Eugenides leste jeg nettopp og var utrolig god - om en hermafroditts historie og historiene til generasjoner av Gresk-Amerikanere og deres ferd og liv i USA - en fantastisk historie! Zadie Smiths "Hvite Tenner" er absolutt verdt å lese, og er morsom, original og gripende.
mamamaren Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Fra eventyr/fantasy sjangeren vil jeg anbefale "the pricess bride" av William Goldman, "Neverwhere" av Neil Gaiman og "His dark materials"serien av Philp Pullman. Nydelige og litt sære alle sammen! Kan sikkert finne dem på norsk og, men jeg er en engelskslesende, jeg da...
Makkapakka Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 A thousand splendid suns av han som skrev Drageløperen. Tror ikke en bok har rørt så mye ved meg noengang..... Klarte ikke å legge den fra meg! Helt utrolig bok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå