Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Venninna mi hadde kjøpt nye sko, jeg syns de var kjempe kule og spurte hvor hun hadde kjøpt dem. De hadde hun kjøpt på økonomi sko og neste gang jeg var ute og shoppet så jeg dem, på økonomi sko, på salg til og med. Så jeg kjøpte dem. Også ble hun irritert! Sa at hun hadde de først så jeg kunne ikke ha de samme skoene som henne. Jeg tenker samma det liksom, det er jo helt standard sko fra økonomi sko!
Murmeline Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Jeg hadde ikke kjøpt samme klesplagg, sko osv som venninnen min nei. Er nesten brudd på uskreven regel for venninner spør du meg;)
ScaryMama Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Ha ha nei, kunne ikke brydd meg mindre! Sluttet vel å bry meg om sånt i 8. klasse...
Mamsen til Silje Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Synes ikke det er så farlig med et par sko og så lenge det ikke skjer ofte. Men jeg har ei søster som ofte går og kjøper samme klesplagget jeg har kjøpt og det irriterer meg for vi er en del sammen. Syns det er kjedelig å dukke opp i like klær hvis vi skal noe sammen.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Jeg kjøper det jeg syns er kult, uavhengig om venninner har dem eller ikke.
Kondis som en murstein Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Nei, bryr meg ikke... Da vi gikk på ungdomsskolen så, hehe...
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Jeg kjøper sjelden det samme som mine venninner, men skulle jeg gjøre det ville jeg gått for en annen farge slik at det ikke er helt likt. Så elendig mamma, enig med deg:)
Murmeline Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Hihi, vi syntes det var veldig stas å ha noe like klær i 8. klasse vi da;)
Lille søtnos Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Jeg er ikke enig. Hvis jeg var måtte jeg sende en sms til alle venninner om at: "Nå har jeg kjøpt den nye blå genseren fra H&M, så for all del, IKKE løp å kjøp den!" Det finnes verre verdensproblemer.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Serisøt? Men hvor går grensen da? Sminke, sokker ? Og har man da meldeplikt når man kjøper noe nytt? Jeg har veldig lik smak som flere av mine venninner og det har hendt flere ganger at vi har kjøpt samme plagg ved en tilfeldighet. Jeg ser ikke problemet! Forklare?
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Ved tilfeldighet er det noe annet, men det å bevisst gå og kjøpe det samme blir litt, tja, teit. Sånn "wannabe" greie egentlig. Selvfølgelig litt avhengig av hva det er for noe. Heldigvis har jeg og mine venninner ganske forskjellig smak.
Murmeline Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 Ja, sokker må handles i annen butikk, noe annet er helt umulig! Personlig synes jeg ikke det er noe gøy å kjøpe det samme som en venninne, synes ikke plagget eller skoene blir like fine da. Men det er meg!
manonym Skrevet 19. juni 2007 #14 Skrevet 19. juni 2007 Ang veninner kan ikke jeg svare, har utrolig ulik smak som mine veninner. Men jeg og søstera mi har veldig lik smak, og jeg har kjøpt det samme som hun og hun har gjort det samme. Vel og merke bare med et par ting, men har gjort det. Ser ikke helt problemet. Kanskje litt annerledes når det gjelder veninner???
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #15 Skrevet 19. juni 2007 Jeg synes det er helt topp at andre har på seg det samme som meg, bare klærne ser finere ut på meg.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 ærlig talt, kjøper ei venninne ett plagg jeg liker kjempegodt så lar jeg ikke vær å kjøpe det bare for å ikke herme, og kjøper ei venninne samme som meg blir jeg egentlig bare smigra, morro å ha samme kles smak og at venninna tydelig liker smaken da:)
Babyfacepsycho Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Et par sko er vel ikke så farlig om dere har like. For det første så har dere vel flere par sko begge to. Så dere kommer jo sikkert ikke bruke de samme skoene allt for ofte. Og så lenge det bare er et par sko og ikke masse klær/sko dere har like så ser jeg ikke problemet. =) Er man så opptatt av at venninene ikke skal kjøpe like klær som man selv, da får man slutte og kjøpe på sånne steder som masse produserer tenker jeg. =)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 19. juni 2007 #19 Skrevet 19. juni 2007 Hun har jo helt rett i at du ikke kunne ha de samme skoene som henne...derfor er det nok veldig praktisk at du kjøpte et eget par til deg! Jeg tenker også samma det liksom...er ikke snakk om en ballkjole eller noe sånt.
*Vi blir 5* Skrevet 19. juni 2007 #20 Skrevet 19. juni 2007 Jeg skjønner hun litt..Jeg kan også bli litt irritrt hvis ei venninde bestandig skal ha alt likt som meg.. Men hadde aldri blitt sur på henne fordiom...er jo bare sko det er snakk om..ikke navnevalg til ungen eller noe..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #21 Skrevet 20. juni 2007 Mine venniner pleier å spørre de og det gjør jeg også. Har aldri sagt nei da.. Er bare sånn høfflighets ting..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #22 Skrevet 20. juni 2007 Hehe, hva synes du da om venninna mi, som har ett så og si identisk hjem som ei annen venninne. Vi kjøpte oss en kommode i gangen, og først løper den ene avgårde og kjøper samme kommoden, og deretter den andre.... Ble litt matt og litt irritert, men får ta det som et kompliment...
Jente89 ♥ Skrevet 20. juni 2007 #23 Skrevet 20. juni 2007 Jeg syns ikke det er så særlig gøy å feks. at veninna mi kopiert akkurat det jeg kjøpte 1uke tidligere. Men selvfølgelig nekter jeg ikke henne å kjøpe det samme som meg, men når det er snakk om ett par sko til 200kr eller mindre liskom så er det ikke så big deal, når alle har det, men hadde det vært noe til feks 2000 som kansje ikke alle har, så er det ikke sæli gøy at veninna kommer med det samme dagen etter..!! Men i denne saken ville jeg nokk støtta deg Anonym, for ett par sko til hundrelappen er noe du kunne kjøpt uten å ha sett at hun hadde dem.
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 20. juni 2007 #24 Skrevet 20. juni 2007 Jeg tenker litt fjortis fakter.. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om noen hadde kjøpt samme sko som meg.. Hallo liksom.. (Mitt tips er å kjøpe ting i utlandet, da er det ikke mange rundt deg som har det samme;-)
hvemerjeg? Skrevet 20. juni 2007 #25 Skrevet 20. juni 2007 Helt ok at du kjøpte dem, men du trenger ikke å ta dem på deg når du skal være sammen med den venninna di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå