Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er nå ett år, og jeg hadde håpet og snart få kuttet ut vannflaska og gått over til tutekopp. men uansett hvor mye jeg prøver skjønner hun ikke at hun skal suge på den tuten.. da lar hun heller være å drikke, og det går jo ikke.. råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kopp bruker du? Martin strevde litt med avent magic så jeg kjøpte nuk flaske med handtak og tut (6mnd+) og den er han veldig glad i.

Skrevet

Kan kanskje prøve sånn tutekopp som man ikke må suge på, men som har noen store hål slik at det renner fritt?

Skrevet

Har du avent sin tutekopp? Den har vi. I tilvenningsfasen tok vi utav den gummidingsen som gjør at en må suge for at vannet skal komme ut. Når vannet rant ut, skjønte hun at tuten skulle drikkes av. Etterhvert skjønte hun også at hun måtte suge når vi satte inn den gummigreia igjen.

Skrevet

brukt avent, nuk tutekopp liksom? er ikke den tuten sån flat? prøvde en annen også med litt tykkere tut men den måtte hun liksom klemme sammen med leppene så den skulle åpne seg. det var iallefall helt håpløst.

prøvde å ta ut ventilen så det rant fritt men det kommer for mye på en gang. da må jeg prøve nuk da

Skrevet

Ja, men gjør vel ingenting om det kommer for mye på en gang? Du kan være med å holde litt tilbake...eller hun venner seg fort til at det kommer for mye da, og justerer det. Vel, vi har en sånn kopp med 2 håndtak i melamin/hardplast, med hardplastlokk og hard tut, men det kommer fra store hål. Så behøver ikke klemme den sammen.

Skrevet

ja tok ut det gummidingsen. hjalp ingenting, hun bare tygger på tuten.. også renner det nedover haka. vet hun elsker vann, med flaske drikker hun mye vann iløpet av en dag. men må jo klare å få henne til å drikke av en eller annen kopp

Skrevet

Har du prøvd vanlig glass? (Det elsker snuppa vår å drikke fra, men da må man jo holde for henne.)

Forresten, det kommer vel med tiden? La henne fortsette med flasken, er jo et alternativ.

Skrevet

neida det gjør ikke noe om det kommer mye, tenkte jeg sulle la henne drikke av tutekopp til hun ble vant til det og ikke gi henne flaske,hun drikker vel når hun blir tørst tenkte jeg, men neida. et par små slurker. når jeg gav opp og gav henne vann på flaske utpå dagen var hun jo kjempe tørst.

Skrevet

Ja den er ganske flat, men Martin tok den med en gang.

Skrevet

ja vanlig glass er stas, men med tutekopp kan hu liksom styre når hun vil drikke selv, ha koppen tilgjengelig.. kansje det går bedre hvis hun bare får vanlig glass en stund og så introduserer henne for tute.k

Skrevet

Kan hun drikke med sugerør? Isåfall kan du prøve med flaska til fisher price - det er en type flaske med sugerør. Jenta mi drikker veldig godt av den. (Og den søler ikke om den detter i gulvet).

Skrevet

Tassen min har tommee tippe eller åssen det nå skrives..

Den har myk tut sånn at det kommer vann hvis man tygger/ biter på tuten..

tassen min begynte da han var 7mndr og nå klarer han å holde selv også.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...