Gå til innhold

Flere som ikke strekker til med ammingen?


line-82

Anbefalte innlegg

Har vært igjennom kolikk med jenta vår, noe som førte til stress hos meg, og dermed ble melken borte...Har forsøkt alt som kan prøves, men nå har jeg innsett at jeg bare må gi opp, og heller gi morsmelkerstatning som fullkost.

Synes likevel at det er forferdelig trist at jeg ikke kan amme den lille jenta vår, og jeg senser at samboeren min også mener dette, noe som igjen får meg til å føle meg som en "dårlig" mor...

Flere som har vært igjennom dette som har noen gode tips til hvordan man kommer seg igjennom denne kjipe perioden?Har snakket med helsesøster, men sitter fortsatt igjen med en litt tom følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått over til mme fordi jeg rett og slett ikke hadde mer melk. Det samme skjedde med førstemann rundt tre mnd. Jeg tenker som så at jeg har ammet i 4 mnd, og er godt fornøyd med det. Ser at Isabelle også er mer fornøyd nå som hun får nok mat. Ikke tenk negativt - jenta di blir stor og sterk med mme også :-) Vet at det er mye stress og mas om at ALLE må amme så LENGE som mulig, men det er rett og slett ikke alle som får det til. Vi mammaer er ikke like, noen har mye melk og andre har det ikke. For meg er det helt naturlig å gi flaske - jeg har ikke mer melk, og sånn er det bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg har måtte gi min mme så og si fra starten av. Jeg må si jeg er glad for at jeg kan gi flaske, både fordi det gjør ting enklere når man er borte, og fordi jeg nå vet hvor mye han får til en hver tid :) han ble veldig liten i starten, så skjønte fort at jeg ikke hadde nok melk. Men gikk fint for meg, og har heller ikke sett på det som noe problem, så kanskje det gikk lettere for meg. Men du må nå for all del ikke se på deg selv som en dårlig mor! Jenta di får jo mat, og de skal jo snart få mer enn bare melk, samt at du har klart å amme så lenge er jo flott :)

 

Som hun andre her sier, vi er ikke like, og alle har ikke mulighet til å amme. Selv om de sier man skal amme. Altså jeg selv fikk aldri morsmelk, ble folk av meg også ;)

 

Ikke stress du! Jenta di blir stor og sterk alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

det er synd at du føler det sånn, men skjønner det godt. prøv og fokuser på det positive. du har full kontroll på hvor mye hun spiser, det er lettere å få en rutine på matingen. det er lettere å få avlastning når du gir flaske, og sambo kan også mate. pluss flere ting jeg ikke kommer på nå.selv kombinerer jeg amming og mme, og grøt i det siste. og min sambo synes det er veldig kos å kunne gi gutten flaske, det gjør også besteforeldrene.

lykke til videre, håper alt ordner seg for dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei..

Lenge siden denne tråden er startet, men jeg må bare svare.

Skjønner så godt hva du snakker om. Slet utrolig med ammingen i starten, og på sykehuset ble jeg peset på at jeg MÅTTE jo amme osv.

Vel lang historie kort, kom hjem fra sykehuset på 6 dagen, fikk melk ca 1 uke etter det, og jeg kan love deg at det var trillet ett hav av tårer i den tiden.

Til slutt sa noen til meg at jeg måtte ikke tenke slik.

Amming er fint, men mamming er viktigst :))

I dag skulle jeg ønsket at jeg hadde bare startet med flaske, og brukt det resten av tiden. Istede har jeg ammet, og slitt siden hun ble født. Hun kom 15.feb. Vi har hatt gode amme perioder, og dårlige. Nå har vi startet med grøt til henne på kvelden, så det går bedre nå, og vi flasker henne hvis jeg er borte, ute på treninge, eller på vift. Ellers ammer vi ennå. Jeg skal slutte om ikke så lenge, for dette er slitsomt. Jeg er alltid stresset med hvor mye melk har jeg nå, pumper 1-2 to ganger hver kveld, for å holde produksjon oppe, osv osv. Amming er fint, og kos. Men det sliter utrolig på når ikke alt går som forventet.

Jeg er ennå forbanna på sykehuset som gnålte så mye om amming og hvor viktig det var. Følte meg som verdens største taper av en mor, siden jeg til slutt måtte få bankmelk av de for å gi jenta mi. Amme amme amme, pumpe pumpe pumpe....grrrr, eneste jeg syntes de sa til meg i 6 dager.

Så gi snuppa de flaske med god samvittighet, kos dere masse, og la pappa ta del i matingen, så synes nok han og det er greit.

Flaskebarn blir akkurat som alle andre barn,og overse ammehysteriet her i norge. Det er jo helt villt nå synes jeg. Slike som meg blir jo nesten hjernevasket av slikt..he he.

Du er ikke noe dårlig mor, og som hun over sa, du har mye mer kontroll på hvor mye mat hun får i seg.

 

Lykke til, og nyt heller tiden, enn å sitte å være lei deg.

Husk mamming er viktigst uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...