Gå til innhold

Rutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor flinke er dere på rutiner nå som det er sommer og det er sol og fint vær ute????

For meg så virker det som at "alle" mødrer skal forbanna legger barna uansett om de ikke er trøtte og er opptatt av lek og de har det gøy, og hvis de har vært på tur så skal de på dø og liv hjem i tide slik at barna skal være i sengs kl.19.00 eller 20.00 selv om de har fri dagen etter.

Fedrer virker for meg at de tar det mere mer ro og tar det som kommer.

Norge er f..... meg en rutine land. Ser på andre varmere land. Der tar de ikke rutiner så seriøst, men barna vokser opp og har det bra for det.

Har ikke i mot rutiner, men det kan blir for mye av det gode syns jeg!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg kommer fra springer det bleieunger ute kl halv to om natta. Ungene må jo få leke når det er sol og sommer så klart :-)

Skrevet

Rutiner er greit å ha i hverdagen, i helger å fridager graver vi ned klokka. Vi her er så sosiale alle sammen så fridager betyr besøk her eller borte langt på kvelden. Grillkvelder,vinkvelder og badekvelder.!

Skrevet

Det er jeg enig i, men her om dagen da vi var ute og gikk tur med barna våre ca. kl 21.00 kom det ei kjerring bort til oss og sa at det er barne mishandling og la barna være oppe så sent.

De er bleie barn, og jeg syns det må være greit at de for lov og være ute da det ikke var så varm, men fin temperatur. De sover jo stort sett 2-3 timer i løpet av dagen, og da må de for lov til å være ute litt.

Og ikke bare sove og spise. De er over ett år.

Det hadde vært noe annen hvis vi begge skal på jobb dagen etter.

Skrevet

Noe rutine er o.k. På ukedagene selv om det er sommer og varmt legger vi tullemor til omtrent samme tid hver dag ca 19.30 - vi skal på jobb og hun skal i barnehage. (hun er 6 år) og da må vi ha et visst system, i helgene kan vi fire litt på leggetiden ca 20.00 - 20.30 MEN synes også at det er o.k. med litt voksentid for oss selv.

Skrevet

Legger vesla når hun er trøtt jeg. Uansett om det er kl 19 eller 22.

Nå om sommeren er hun gjerne våken til kl 21 hver kveld.

Så her tar vi ikke rutiner så nøye om sommeren. Dessuten er det ingen problemer med å få henne i vanlig rytme igjen.

Skrevet

Her legges alle under skolealder etter klokka så lenge det er barnehage dagen etter, også i helgene, så ikke morran og neste dag blir et helvete. Dessuten er ungen pudding til samme tid hver kveld, og sover heller ikke så mye lenger om morran at det er noen gevinst for noen å legge henne seinere. Med større unger (eller hjemmeværende foreldre) er saken vesentlig annerledes.

Skrevet

He he, enig....Tror vel at ungene har det godt av å følge en viss rutine, men de kan da heller ikke klokka...og det må jo være verre for en unge å bli lagt for å MÅTTE sove til samme tid hver kveld, om den ikke er klar for det. Kanskje til og med måtte skrike seg i søvne. Uff...

Her legges snuppa på 1 år også når hun er trøtt og klar for sengen, ikke før. Men gjelder å lese signalene da så hun ikke blir overtrøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...