Gå til innhold

hvor lenge skal en rie holde på, egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener å ha lest at de skal vare 60-90 sek?

vil det si at om de varer lenger, så "gjelds" de ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er lengre så er det vel kynnere er det ikke?

Pratet med jordmor om hvor når jeg skulle ringe inn med tanke på hvor tette riene var. Hun sa at det viktigste var å kjenne hvor sterke de er og ikke nødvendig hvor lang tid det er i mellom, eller hvor lenge de varer...

Skrevet

kynnere kjennes HELT annerledes ut enn dette her!!

så kynner er det ikke. den stramminga er jo bare en bitteliten del av det.. hm, ok, får bare fortsette å holde øye med klokka.. hihi

*håpe håpe håpe*

Skrevet

Første gang jeg ble gravid sa legen til meg når han skulle forklare at fødselen var igang.... det gjør så vondt at du er ikke i tvil om at det er fødselen som har startet.... og han hadde rett.... jeg stivnet som en pinne hver gang det kom en ri, men nå kunne enn jo også stille klokken etter dem både i tid og holdbarhet.......Han nevnte ingen ting da om hvor lenge de skulle vare og når jeg tenker etter har jeg også kun lest at de skal vare fra 40 -90 sek.

Skrevet

Uansett så bør du ringe inn dersom de er veldig vonde. Det kan også være maserier. De som bare sliter uten å ha virkning. Krysser fingrene for deg og håper at du kommer igang:)

Skrevet

kan du ikke bare ringe føden da og høre???

Du regner "hele rien" ikke sant?? Er hele greia vond eller er det bare selve toppene som er vonde??

Skrevet

tviler ikke på at det er rier..

men kan jo være en form for "forberedelsesrier"? vondt som fy, gjør det iallefall... klarer ikke sitte, må opp og gå det av meg, lissom...

men jeg tar tida fra det begynner til det har gitt seg helt... og det er jo stor forskjell på start-topp-slutt...

Skrevet

Var det ikke fostervann du lakk her om dagen??

Skrevet

Så gøy om noe er igang vintersol! Sitter her med et stoooooort håp selv, selv om jeg har gitt opp kjerringråd litt...

Men nå har vi hatt en runde i høyet, og jeg vet at det er vanlig at det kommer litt blod etterpå da, men nå kom det det, og det er første gang det har skjedd etter vi har hatt sex i hele svangerskapet, så for meg er det ikke vanlig :)

Har hatt tak i magen i hele dag, men ikke så vondt at jeg har følt jeg må ta tia på de, så nå håper jeg det tar seg opp, hos både deg, meg og goodyear :)

Lykke til Vintersol og hold oss oppdatert!

Skrevet

jordmora mi sier at når du har så vondt at du ikke får til å snakke og du ikke vet åssen fot du skal stå på, da har du rier,... høres jo trivelig ut:P

Skrevet

Snakket med en jordmor i dag, hun sier dette:

Ved fostervannavgang ringer man fødeavdelingen, det samme gjelder hvis man har blødninger (dryppende).

Når man har rier som varer i 2minutter og som kommer hvert femte minutt kan man ringe fødeavdelingen, men selvsakt må dette vurderes i forhold til kjørelengde og ikke minst hvodan man har,det det er bedere og ringe en å gå å hvere utrygg.

Skrevet

Søte angell som tenker på meg også;)

De kommer og går disse vondtene... Blir skikkelig frustrert. Og i sted nøs eg så eg ble gjennomvåt i trusen:P Det luktr ikke noe, men e litt i tvil om det e vannet... Hodet har festet seg da, så kan jo være...men får se det an;)

Nå håper eg at vi snart ligger å trykker som noen heltinner alle sammen som e klare:D:D

Skrevet

jeg å vil, jeg å vil, jeg å vil:) heldiggris goodyear:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...