Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Han har bare helt plutselig hovnet opp på høyre kinn, midt mellom munnen og øyet... noen som vet hva det kan være? gjør vondt også... hm, lege eller tannlege mon tro?
Ladybug~N&E Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 tannlegen hadde jeg gjetta på. Ei jeg jobba sammen med blei kjempehoven på kinnet og hun hadde noe greier i tenna.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Han har ikke spist noe han kan reagere på da? Eller at han har blitt stukket av noe? Han får kjenne seg litt fram, gjør det vondt inne i munnen eller bare utenpå? Om det gjør vondt kun utenpå, ville jeg satset på lege!
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 han syns det gjør vondt i toppen av tannkjøttet og oppover mot øyet... hm, kanskje tannkjøttbetennelse? jeg tenkte litt på bihulebetennelse da, men han har ikke vondt noen andre steder. han har ikke blitt stukket, og har ikke noen spesielle allergier (utenom husstøv da...)
Erisa* Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Hmm, jeg ville gått til tannlegevakten. Dere bor i Bergen, sant? Tannlegevakten ligger samme sted som legevakten, det gjorde det i alle fall for noen år siden (sikkert lurt å sjekke...). Hvis de sier at det ikke er noe tanngreier, så er dere jo rett ved siden av legevakten... Men det kan jo hende det går over av seg selv også? Har han feber? Rød, hoven, varm?
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Nei, da kan det nok høres ut som en tannkjøttbetennelse... Hva om han bøyer hodet forover? Presser det på i kinnene/øynene/panna da? (Om det er bihulene så er dette en god test)
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 ja tror det ligger på samme sted, kjørte ihvertfall damen til stebroren min på tannlegevakten og da kjørte vi henne til legevakten. får ta en tur der da, hvis ikke det går over til i morgen! han er ikke noe dårlig ellers..
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Om det er en betennelse, må han som oftest ha en antibiotikakur for å få det til å gå over, og det er nok lurt å ikke vente i det lengste før man drar. Jo lenger man venter, jo sterkere blir betennelsen. Men om han klarer seg gjennom kvelden, er det nok tidsnok å gå i morgen! :-) Han får ta seg en paracet og en ibux, og skylle munnen så han får sove. God bedring til han! :-)
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 ok! skal hive i han smertestillende og lage noe varm kakao til han, stakkars syke mannen min... hehe =) noen som vet hvor lenge tannlegevakten er åpen om dagene?
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Ingen som vet? uff stakkar, nå har han hovnet opp mye mer... ser ikke ut jo,,, men han vil vente til i morgen sier han .får han ikke med på legevakten i dag. så noen som vet når tannlegevakten åpner i morgen?
Erisa* Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Tannlegevakten i Bergen: Tlf.: 55 56 87 17 Åpningstider: Mandag – fredag: kl. 18.00 – 20.30 Lørdag og søndag: kl. 15.30 – 20.30 Utenom disse tidene må du til en vanlig tannlege. Se http://www.bergen.kommune.no/legevakten/tannlegevakt.html Stakkars mannen din! Har dere Corsodyl, sånn munnskyllegreier, så kan han sikkert prøve å skylle med det, og ta et par paracet, evt kombinasjon av paracet og ibux. Håper han får sove!
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Takk skal du ha =) nei vi har ikke sånn skyllegreier tror jeg... men smertestillende skal han få mer av før han legger seg =) han er heldigvis sykemeldt denne uken da (ryggen). så skal ikke på jobb i morgen... får komme oss til tannlege i morgen da... Bør man sykemeldes hvis det er tannkjøttbetennelse eller? noen som har hatt det og vet hva som er normalt?
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 du er sikker på at det ikke er du som har lappet til han i forbannelse over is mangel?
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #15 Skrevet 19. juni 2007 hahaha, nei det tror jeg ikke det var... =P han tror han har fått alle visdomstennene... uff, håper ikke det er noe styr med dem, da...
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 Paracet hjelper ikke på tannverk, bare ibux sa min tannlege.. ta gjerne fire om gangen og ligg høyt m hode!!
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #17 Skrevet 19. juni 2007 ok, da hiver jeg i han ibux! tror vi har det ihvertfall... hvis ikke kan han kanskje ta en halv paralgin forte? har det også...
Erisa* Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Kommer vel an på hvor dårlig han blir. Kan hende han trenger å ta det rolig en dag eller to, i alle fall hvis han får feber. Man kan bli overraskende dårlig av en så liten ting!
Bobine Skrevet 19. juni 2007 #19 Skrevet 19. juni 2007 Min mann hadde sånn for ca 1 mnd siden. Da ble det penicilin-hestekur og rotfylling. Lykke til/ god bedring.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #20 Skrevet 19. juni 2007 uff, håper ikke det er noe som gir masse styr og vondt for han... (og dyre tannlegeregninger=P ) han skal ihvertfall bestille time hos tannlegen sin i morgen, så får vi se hva det er for noe =)
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 19. juni 2007 #21 Skrevet 19. juni 2007 Tannbyll? Det tror jeg kan vises på kinnet.....
nick_350698 Skrevet 19. juni 2007 #22 Skrevet 19. juni 2007 Tannkjøttbetennelse gir ikke disse symptomer. Men betennelse i roten kan gi hevelse og smerte. Ligger nok noe puss der som må fjernes, for så å få lagt på en midlertidig fylling, og ev en rotfylling senere. Men mulig også at tannen må ut. Gå til tannlegen i morgen, jo før jo heller. Det kan bli dyrt og smertefullt... Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå