Joho! Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Sitter med fire navn og klarer ikke å velge: Emilie, Thale, Nora og Julie. Noen som har meninger om disse navnene? På forhånd takk! :-)
fleXibel Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 * Emilie - Synes det er for sukkersøtt.. men det er meg da.. er ikke så begeistret for sukkersøte navn * Julie - Bedre enn Emilie.. har en fin klang over seg. * Nora.. Liker det navnet,,,, men begynenr og å tenke på Nora i et dukkehjem.... * Thale - har tenkt på det samme selv.. spesiellt men også fint navn Håper det hjalp litt??
prebs Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Jeg synes alle navnene er kjempeflotte! Vanskelig å rangere, men tror jeg holder en knapp på Thale- det er minst brukt nå...
Joho! Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2007 Tusen takk for fine svar! Holder også egentlig en knapp på Thale, men er redd det skal bli for spesielt......men man må jo ikke velge de vanlige navnene bare for å "safe" heller.....eller? Flere som mener noe, så sleng dere på!
Vannmann35 Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Emilie - for mye brukt + liker Emilia mye bedre Thale - sjarmerende navn, men ikke overbegeistret da... Nora - veldig pop + litt traust og kjedelig Julie - aldri vært glad i - for nusselig Med andre ord - gå for EmiliA eller Thale :-)
plass'n Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Thale er det minst 'oppbrukte' av de fire, de tre andre er blant 10 på topp i Norge og ikke så smart å bruke nå?! Men Thale er ikke noe godt norsk navn, det må bokstaveres "med h altså", og det betyr liksom ikke noe. Hvorfor ikke ta i bruk Birigit og Elin og Laila - nå er det ingen som kaller jentene sine for det lenger....
lille stjerne Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Jeg heter Thale! Og det er morsomt å ha et spesielt navn som ikke "alle" andre har. Ble jo litt ertet som liten, men barn greier alltid å finne noe å mobbe for hvis de vil. Nå synes jeg bare det er positivt å ha et navn som skiller seg ut, selvom jeg kanskje ikkes ynes navnet er kjempefint i seg selv. Og det var nok ikke så moro for de 3 jentene i klassen som het Anette! P.S. Leste at Thale er et gammelt nordisk navn som betyr "den blomstrende/fruktbare"
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 Alle navna er fine synes jeg, men personlig ville jeg styrt unna 10-på-topp- navn. Så da ville jeg valgt Thale;-)
kajak&Daniel Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Er helt enig i at emilie er oppbrukt. Kjenner tre babyjenter som heter emilie... Jeg syns enten Thale eller Nora....
godiva med 3 gull Skrevet 23. juni 2007 #14 Skrevet 23. juni 2007 Liker Thale Kjente en som het Ege Thale. Og til en over her som foreslo noe så grusomt som Birgit og laila.. hvorfor i alle dager skal man gå for "gode norske navn" de fleste innen den kategorien er jo ........
no more babies Skrevet 23. juni 2007 #15 Skrevet 23. juni 2007 Jeg ville styrt unna Emilie og Julie. Flott navn, men veldig søte og veeeeldig mye brukt. Nora er helt nydelig, synes jeg, men dessverre også svært poppis. Thale er et navn jeg ikke har noe særlig forhold til, verken fint eller stygt synes jeg. Du har ikke vurdert Julia? Ikke så søtt som Julie, og heller ikke så populært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå