Gå til innhold

Jordbær..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre at jeg skal være forsiktig med jordbær når jeg er gravid.

Hvorfor det?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjelder vel bare når man ammer tror jeg. har noe med allergi og luft smerter hos babyen å gjøre. men man kan spise når man går gravid

Skrevet

Er visst noe som henger igjen fra gamle dager. Spiser jordbær nesten hver dag jeg, nam nam:)

Skrevet

Godt å høre.

Jeg elsker jordbær så det går ikke å holde seg unna.

Endelig har den norske kommet for salg.

God jorbær sommer.....

Skrevet

Du kan spise jordbær når du er gravid, det er når du ammer at du skal være forsiktig pga babyen kan få mageknip, men det sjekker du ut....

Sistemann hos meg kunne jeg stappe i meg alt jeg lystet han tålte alt, andre tåler ikke alt og du må prøve deg frem.....

Men vet at Kål og grønnsaker med mye syre

Sjokolade, brus, jordbær for å nevne noe som enn bør prøve seg forsiktig frem med.

Men som min svigermor sier og som jeg tror hun har rett i for mye for lite skjemmer ingen.... dvs litt av alt og det er ingen fare.... det er forskjell på å spise et par ruter med sjokolade og hive innpå en hel 200 grams, eller en skål med jordbær enn en hel korg.......

Skrevet

Det at de blir dyrket så nermt bakken gjør at katter etc. lett kan komme i kontakt med dem, så vask dem godt for å unngå det der toxoplasmose-greiene... Tror det gjerne kan være derfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...