Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å få det..? Imorra er jeg 35 uker på vei og har ikke fått melk enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig forskjellig. Jeg fikk rundt uke 20 første gang, enda tidl 2. og 3. gang. Men kjenner flere som ikke har fått noe før babyen kom, så tror alt er normalt her.

Skrevet

Så man kan få det etter den lille er født altså?

Skrevet

Babyen driver jo ut melka når den får ligge og suge. Det vi får før fødsel er bare råmelk. Den ordentlige melken kommer etter fødsel når barnet har sugd en stund. Kan komme etter noen timer eller noen dager. Da får du en sinnsyk spreng i brystene...

Skrevet

Jeg fikk ikke melk før etter fødselen sist, og regner kanskje ikke med at det kommer noe tidligere denne gangen heller:)

Skrevet

Slett ikke alle som får det. Jeg hadde ikke antydning til det sist jeg var gravid. Nå er jeg 35 uker og har merket litt melk i et par uker - ikke sånn at det renner ut, men kommer når jeg klemmer på;o)

Skrevet

Jeg har født 3 ganger før og den "ordentlige" melka har først kommet etter fødselen. Det vi har før fødselen er råmelk. For noen kommer melkeproduksjonen igang et par dager etter fødselen.Babyen blir lagt til brystet med en gang for å stimulere melkeproduksjonen.

Skrevet

Her kommer det typisk tre dråper hver 3. uke. Er i 33. uke nå, og mange som er ca like langt har rapportert om ammeinnlegg og alt mulig fra lenge før.

Det er nok individuelt. Den ordentlige melka kommer uansett ikke før man har født, så det er ikke noe å bekymre seg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...