Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Hei. Hele kroppen skjelver, tårene renner og er kvalm. Har sånn panikk for fødselen, men klarer ikke helt å si noe om det til jm. Aller helst kunne jeg ha tenkt meg en ks der jeg får sove under inngrepet. Hva må egentlig til for å få dette??? Skal til ul i morgen til en annen jm, men vet ikke om jeg klarer å prate om det... Gode råd???
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Prøv så godt du kan å få snakka med JM om dette, hjelper nok sikkert mye bare det. Hun kan sikkert gi deg noen oppmuntrende ord Dette går nok bra skal du se!!
VinterSol+2 Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 dersom du syns det er vanskelig, skriv ut det du skrev her, og legg det sammen med svangerskapspapirene dine! så kan jm hjelpe det til å få snakket om det!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Det høres jo ille ut. Du er sikkert kvalifisert til selvbestemt ks... Men tenk nøye igjennom det og snakk med jm. Er ikke bare-bare med et ks heller. Jeg kan hvertfall si at jeg ble meget positivt overrasket over fødsel, gleder meg til denne! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 den panikkangsten du lider av nå er vissnok helt normal så nerme termin. Du MÅ ta det opp med jordmor så fort som mulig. Det er ikke godt for hverken deg eller babyen å ha det sånn. Hjelper det ikke å snakke med jordmor om fødsel og fødselsangst så må du be om å bli vurdert for ks. Vis angsten din ikke forsvinner og du "ødelegger" deg selv med den er det ikke sikkert du får en god opplevelse under fødsel og det er noe du aldri får tilbake!!! Kan være godt å få snakket med noen som vet litt om denne angsten for fødsel og få satt ord på det og fortelle hva eksakt det er du er redd for. De er der for å hjelpe deg!!! Ta i mot hjelpen;)
Yrha Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Du MÅ ta dette opp med jordmor!! Det er ingen grunn til at du skal grue deg sånn at du får angstanfall. Jeg hadde også slike anfall de første månedene av svangerskapet, og de forsvant da jeg begynte med samtaler på sykehuset og løfte om ks hvis jeg ønsket det. Ikke utelukk noen av måtene å føde, men tenk på at fødselen skal bli akkurat som DU ønsker den. Men for at den skal bli så bra som mulig (uansett hva du velger) så må du ta det opp fortest mulig med jm/sykehuset. De blir ikke sjokkert, bare glad for at du er åpen om det.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Du har det nok ikke særlig godt nå, nei. Men husk - du er ikke alene om å ha denne angsten. Og jordmødre har stadig vekk kommende mødre som er i akkurat samme situasjon som deg. Og de er eksperter når det gjelder gode råd. Så jeg anbefaler deg å snakke med jordmor, kanskje hun klarer å snu angsten din. Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 uff det må være grusomt å ha det slik,men du må prøve å snakke om det til jm,hvis du ikke sier noe kan du jo heller ikke få den hjelp du trenger og har krav på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå