Gå til innhold

Alle som har/har hatt 2 åringer i hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Håper at noen kan gi meg noen gode råd...

Har en datter på 2,5år..hun har ikke vært spesielt trassig.. prøver seg litt innimellom, men gir seg ganske raskt. Hun er en utrolig aktiv jente, men veldig lydig og grei å ha med å gjøre...

helt til for 4 dager siden...

Siden hun var 6mnd har vi lagt henne i sengen sagt natta og gått ut... og hun har sovnet uten en lyd.. men nå for 4 dager siden begynte hun plutselig å hyyyyyle når jeg hadde gått ut.. gikk inn til henne og jenten var helt rolig, smilte og var storfornøyd...sånn holdt hun det gående i nesten 2 timer. Jeg tok henne aldri opp og drøyde litt og litt lengre for hver gang jeg gikk inn. De to neste dagene var helt make. I kveld derimot har hun vart helt crazy! Hyler når jeg legger henne ned eller går ut.. er rolig når hun får stå i sengen og jeg prater med henne, men prøver å komme seg opp...holdt på i en time før det endelig ble stille og da jeg gikk inn for å sjekke satt hun musestille og lekte PÅ GULVET!!?? første gang hun har klatret ut av sengen.. satt henne tilbake og hun like hysterisk.. nå har hun endelig roet seg.... men fyyyyyyy så sliiiitsomt!!

Er så usikker på om dette bare er trassing eller om hun er redd på noen måte...hun gråter liksom skikkelig så får jo vondt inni meg=(

Skal sies at hun bruker underleppen ganske aktivt om dagen for å få viljen.. noe hun ikke får...

Noen som har vært gjennom lignende og har noen tips til hvordan jeg griper dette fatt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn i den alderen selv, men det høres ut som om noe eller noen har skremt henne.. Eller så er det som du sier selv, at hun tester og tøyer grenser.. artig alder.. hehe.. :-) Du får nok bare holde ut og være streng. Kanskje spørre om hun er redd for noe..

Skrevet

Hmm, har en på 2,5 år selv, men har ikke opplevd det der.

Har hun sluttet å sove på dagen? Kanskje hun er for våken?

Skrevet

Mareritt?Hvis hun har hatt et skikkelig mareritt som hun forbinder med det å legge seg kan vel det være grunnen?

Skrevet

Tenkte akkurat på det samme som Spetakkel over her, ang søvn på dagen.

Hvordan er stemningen før hun legger seg? Har hun faste rutiner som tilsier at det nærmer seg leggetid? Kanskje hun liker å lese en bok før leggetid?

Ellers har vi heldigvis ikke det problemet. Heller andre veien, mini nektet å legge seg uten hyl og skrik før han var nærmere 10 mnd. Han driver å styrer på innimellom, en sjelden gang skriker han slik du beskriver, og jeg blir straks bekymret for om han har vondt ett sted eller noe.. som regel har han ikke det (da jeg har tatt han over i vår seng, og han har vært smilende og blid, og sovnet på ett lite blunk).

Du får bare fortsette å være streng, så kanskje det er noe som går fort over :)

ps. hun er kanskje for liten til det, men kan hun ha sett noe på dvd eller tv som kan ha skremt henne??

Skrevet

Så vidt jeg har forstått er det helt standard for alderen.

Tilogmed fjummsi, tilknytningseksperten min, hadde trøbbel med dette.

Konsekvens og lite ståhei, muligens kutte dagsoving hel ned?

Skrevet

hun sover litt på dagen ja.. men det som er så rart er at hun ofte ligger lenge i sengen før hun sovner, men da har hun lagt og sunget for seg selv, kost med bamsene og bare slappet av... aldri sett henne slik før.. kjenner henne ikke igjen...

Men, faktisk, for 4 dager siden om morgenen, så var baby call mye lavere enn den alltid står på. Jeg pleier alltid gå inn med en gang hun roper på meg, men den morgene våknet jeg av at hun gren masse og det er ikke vanlig! Kanskje hun har lagt lenge uten at jeg har hørt det!? Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet!!!!!

Men hun har ikke vist tegn til å ikke ville ned i sengen (før på slutten i dag) og hun har vinket natta til meg hver gang jeg har gått ut og så begynt å skrike etter 1 minutt.. skjønner ingenting jeg=(

Skrevet

tusen takk for svar... håper det er noe så enkelt som trass og ikke at hun er skremt av noe!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...