Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Noen av dere som mottar/noengang har mottat fødselsstipend i sommermnd? Jeg sendte inn ordinær søknad for skoleåret 07/08 8.mai. Fikk jenta mi 25mai og sendte inn den fødselsstipendsøknaden med permisjonspapirer, fødselsatest osv rett etterpå. Men hva skjer nå? Vanligvis får man jo et gjeldsbrev man skal signere, så får man utbetalt penger i aug. Men hva med penger for juni og juli? Får jeg et ekstra gjeldsbrev? eller hva skjer?
katlinka Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Fikk et ekstra gjeldsbrev, men det var kanskje fordi jeg søkte om disse pengene etterpå (fikk brev fra Lånekassa om at jeg kunne søke på dette også)...?
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Ja, for sommerpengene går vel på støtten man fikk for 06/07? Jeg får kanskje et ekstra gjeldsbrev jeg også da...
imsdal med julesmak Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fikk junior her 19. juni. Fikk etterbetalt for sommermnd. i august. Fikk gjeldsbrev både før og etter sommeren på hvor mye jeg skulle få utbetalt når. Bare vær obs på å søke vanlig lån og stipend før fødselsstipendet ditt går ut slik at du ikke står uten penger plutselig!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Har fått gjeldsbrev spesielt for sommeren som jeg har signert, og de pengene får jeg etterbetalt i august.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 åhhh! Så utrolig teit at man får de eterbetalt! Jeg har jo mail fra lånekassen som sier at de ikke blir etterbetalt, men at man får pengene i juni og juli jo! Kan de ikke bare bli enige med seg selv om hvilke regler som gjelder! Man får jo vite helt nye ting, alt ettersom hvem man snakker med der. *sukk*
så var vi 4 Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Martin ble født 3. juni i fjor og jeg fikk utbetalt pengene i juli (var for kort tid å få de i juni) så de blir ikke etterbetalt i august med mindre det er noe helt nytt de har startet med. Ikke fikk jeg gjeldsbrev heller siden første betaling er 3 uker før babyen er født og da gikk det av mai-stipendet.
imsdal med julesmak Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Tror ikke det er noen regel på at de skal etterbetales, men at det er litt forskjellig ut fra når barnet blir født, når du sender inn søknaden, behandlingstiden osv. Kan godt hende du får de også i sommermnd. men ville ikke turt å stole på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå