Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. var du seriøs i innlegget ditt..? Dette er faktisk akkurat slik jeg har de...har gått på skolen iår og har funnet ut at jeg skal være hjemme med ungen min nå... går helt fint at mannen forsørger begge viss man bare lever litt økonomisk.. og tid ilag med ungene er gull verdt.. problemet er bare at det ikke er så mange andre unger å leke med når alleer i barnehagen,.. Og jeg er faktisk enig med innlegget ditt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Søkte på nicket mitt, da kom dette opp. Ja, jeg var seriøs i innlegget mitt. Jeg mente heller hverken å dømme eller være frekk, og ble litt sjokkert, for jeg mente det oppriktig, og jeg kan ikke forstå "hvorfor" man får unger om man ikke vil tilbringe tiden med de... Så derfor spurte jeg, og fikk masse dritt for det.. Men, men..

Vi måtte jo bare gjøre det slik, vi hadde planlagt det fra jeg ble gravid, men siden svangerskapet utløste sykdom hos meg og hoftene mine og bekkenet mitt enda ikke er bra, ble det jo nesten hell i uhell. Problemet hos oss er også det at de fleste andre er i barnehage, men vær kreativ, er det ingen du kan lage fast "ettermiddagsleketid" med? Vi er så heldige å ha noen som er hjemme hver fredag, og er derfor der for å leke da. Pluss at vi måtte ha henne i barnehage, vi hadde egentlig tenkt til å vente til hun ble rundt tre år, men det er nesten umulig med så få barn rundt her. (Hadde planer om to tette også, så de kunne leke med hverandre, men mistet to ganger så det gikk i vasken.)

Jeg føler selv at jeg gjør det jeg føler er best for datteren min, jeg tror hun har bedre av trygghet, ro og "hjemmekos", enn hektiske dager med henting og levering og en haug med unger de første leveårene. Vi leker jo masse vi, selv om vi er hjemme. Ute minst en gang om dagen, har nydelig natur rett rundt døren, og går turer en gang om dagen eller to. Plukker kongler og lagre dyr, ser på forskjellig dyremøkk og lærer hva som er hva (hehe, hun elsker det, kan forskjell på flere typer "bæsjer" nå..), leter etter ekorn og fugler, tegner og sykler og synger sanger. Stort sett det samme som man gjør i barnehage, bare mye roligere. Så jeg vil absolutt anbefale det, jeg føler jeg tar mye mer del i livet til barnet vårt enn de som ser de noen få våkne timer daglig og helg... For meg høres det veldig vondt ut. Jeg skal ikke tråkke andre på tærne nå, (det var som sagt ikke meningen i det andre innlegget heller, men ingen skjønte det..) men jeg mener vi har gjort ett godt valg. Og voksenkontakt får jeg da kveldstid, eller når vi drar bort til andre familier. Lykke til, det økonomiske er nok det værste og vanskeligste... Men utrolig hva man får til ved å prioritere! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...