Gå til innhold

Saksbehandler og psykolog på ppt mener at sønnen min har..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Asperger.

Jeg meldte selv bekymring, fordi jeg mener noe er galt. Selv var jeg inne på muligheten for ADHD. Men jeg ble litt paff når de foreslo Asperger. Det jeg synes er uendelig trist med denne diagnosen ( dersom det skal vise seg at han ender med den) er det at han ikke vil klare å forstå andre følelsesmessig. Tenk så trist. Han vil selvsagt ønske seg nære samtalepartnere for å ike snakke om en kjæreste, men han vil ikke ha mulighet til å få del i det, fordi han mangler evnen.

Er lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner din fortvilelse, men det finnes mange grader av Aspergers.....

Hvor gammel er han?

Skrevet

ADHD har også sine bakdeler sosialt, med tanke på kjærester og samtaler.. Så jeg tror ikke du skal ta Asperger så tungt. Alt har sine sider, bra det blir oppdaget, og man vet hvorfor ting er som de er. Og kan få litt hjelp ihvertfall.

Lykke til, og ikke vær lei deg, du er ikke alene :)

Skrevet

.... Har jo lært meg å ta helsevesenet med en klype salt. Men han virka så sikker, 25 år erfaring begge to....

Har truleg ein lettare utgave. Og ja han har vore spesiell fra han var født. No er han 9. Har hatt ein mengde somatiske diagnoser underveis, men er no endelig henvist til BUP, må berre vente på å få komme gjennom ventelistene.

Skrevet

Det virker som om du har fått veldig liten, dårlig og feil informasjon om aspergers syndrom. Hvis sønnen din har det i liten grad vil han ikke få nevneverdige problemer med å få seg venner og ta var på et parforhold. Jeg vet om flere med aspergers og de har venner, jobb og kjæreste, så ikke ta det så tungt! Det er bra at det ble fanget opp så tidlig for da får han hjelp og veiledning tidlig og kan ha et normalt og godt liv. Så er det også noen positive aspekter ved det- barn med aspergers er vanligvis intelligente og gjør det godt på skolen.

Les litt om dette på egenhånd! Det finns en flott bok,"Congratulations, it's aspergers" mener jeg at den heter og masse andre bøker. Det er viktig at mor vet så mye som mulig når ungen hennes får en diagnose slik at hun vet hva hun kan forvente og hva hun kan bidra med.

Lykke til!

Skrevet

barndomsveninnen min har asberger og det var ikke noe problematisk i det hele tatt, hun har hatt flere kjærester++ så ikke tenk så mye på akkurat det..

hun hadde sine venner som hun var trygg på .. vi haddde aldri de nære følelsesmessige samtalene og var en smule mangel på empati og sånt og var veldig innesluttet med folk hun ikke var trygg på å sånn.. øyekontakt var bvare å glemme... men på meg og de andre hun var trygg på var hun helt normal .. vi trodde vel bare hun var veldig sejnert og veldig sta..haha

masse lykke til iallfall.. Bra dere er under utredning og faktisk får hjelp:)

Skrevet

Hei, ville bare fortelle deg om min manns bror som har asperger, han er snart 40 år. Har jobbet i maaaaange år, og har noen få nære venner. Eier sin egen leilighet og klarer seg helt fint. Har hatt et par kjærester også i løpet av årene, men ikke noe som har utviklet seg mer.

Har er svært oppegående og ganske interesant å snakke med han fordi han har MYE kunnskap om diverse ting, er også glad i å fotografere og har konkurrert i sykkel løp og vunnet flere ganger. Han lever absoloutt et rikt liv, han fik ikke diagnosen før han var ferdig med skolen, så han har klart seg igjennom skolen uten noe hjelp.

Min bror har en sønn som nå er 8 år, det ble oppdaget tidlig at han har Asperger og de har fått masse informasjon og hjelp for han. Han går nå på skolen og har en assistent der som hjelper han igjennom skolearbeidet. Han går også i musikkskole og er blitt skikkelig flink å spille piano, han er også aktiv fotballspiller og har også nok av venner.

Så skjønner at du er lei deg pga diagnosen, men ville bare fortelle at de som har Asperger kan også få flotte liv og være selstendige, ha jobb og venner osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...