S.J.E.F.E.N Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Har søkt på en butikkleder stilling og fikk telefon idag med beskjed om at jeg ikke fikk jobben fordi jeg er for ung! Så spurte jeg om jeg var kvalifisert,da sa ja! Jeg er kvalifisert til jobben men for ung? Hva er det for et svar da? Hun sa at pga alders sammensetningen på de andre i butikken burde butikkleder være min.30 år.... Så de skulle utlyse stillingen en gang til,for de hadde ingen som er kvalifisert og over 30år.... Og her sitter jeg 24 og kvalifisert og flink i yrke men får ikke jobb fordi jeg er for ung!!!!!! Det skal ikke være lett!
Ioren Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Sjekk kapittel 13 i arbeidsmiljøloven. Det som omhandler diskriminering. Jeg er usikker på om alder går under denne, men det kan være verdt å sjekke..
S.J.E.F.E.N Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2007 det skal jeg gjøre! føler at det er veldig usaklig så lenge jeg er kvalifisert!
S.J.E.F.E.N Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2007 står at det er lov å diskriminere pga alder om de kan begrunne det godt. Men er det en god nok grunn at de andre som jobber der er mye eldre? Skal man ikke respektere at sjefen om sjefen er yngre enn de andre ansatte? Høres helt idiotisk ut spørr du meg.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Æsj for en dum grunn...de er sikkert redde for at det blir vanskelig med en sjef som er yngre enn de hun skal lede. *fnyser av diskrimineringen*
Northernlights Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Den var for dum, ja... Har du erfaring og bakgrunnen for en jobb, skal det da ikke ha noen verdens ting å si at du er 24 år!
S.J.E.F.E.N Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2007 det var det eneste hu hadde å si,da jeg spurte..... hu sa rett ut at jeg var kvalifisert men ikke gammel nok. Og de hadde ingen som var det heller. Hvorfor ikke prøve meg da? Isteden for å lyse ut stillingen en gang til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå