Gå til innhold

Er han bortskjemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 5mnder og vil ikke ligge alene. Når han er trett skal han sove i fanget eller i senga vår ved siden av puppen. Han skal helst ha det mørkt og stille når han skal sove. Dette blir et problem når vi er på besøk ol. og ikke vil sove selv om han er trett. Blir sur og grinete og vil ikke sove.. begynner å sutre og så gråte med det samme jeg legger han fra meg i bagen. Hjelper ikke å holde i handa etc.

Tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke man kan kalle babyer for "bortskjemt".... Men han blir nok meget godt vandt, og dere lager det skikkelig til for dere høres det ut til.... =)

En bjørnetjeneste høres det ut som. Jo tidligere dere klarer å venne han av med dette (sovne på fanget o.l.), jo bedre tror jeg det vil være. Ikke minst lettere....

Lykke til, de er ikke gamle før det vet hvordan de vil ha det.... =)

Skrevet

jeg mener at en baby ikke blir bortskjemt.. jeg hadde han i senga mi og lot han amme til han sovnet.. plutselig rundt 5 mnd sovnet han selv.. jeg hadde sluttet å amme og ga bare morsmelk erstatning da, og begynte litt med grøt..jeg hadde nesten gitt opp å få han til å sovne selv..

kan evt prøve å gi litt grøt..

faste rutiner er viktig..

før vi begynte med mere mat skreik han så fort vi la han fra oss, ingenting som hjalp, i flere timer..

veldig slitsomt...

veit ikke hva slags råd jeg skal gi jeg..

bruker du smokk? min brukte pupp som smokk, men fikk vent han til smokken når han var ca 4 mnd..

Skrevet

dere har nok gitt ris til egen bak her...

er ganske vanlig at førstegangsforeldre lister seg rundt i huset når mini skal sove...

de har ikke problemer med bråk i utgangspunktet, men når de venner seg til at alt er stille, klarer de ikke å sovne når det er lyder rundt de heller...

må nok bare hjelpe han til å bli vant til litt lyder.. og ikke komme springende med en gang han sutrer eller gråter...

bl a

Skrevet

Hvordan har vi gitt ris til egen bak? Fordi vi ikke har latt han skrike seg i søvne?

Hva mener dere vi skal endre på da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...